آغاز پویش کنترل فشار خون در استان سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با اشاره به اجرای طرح بسیج و کمپین ملی کنترل فشارخون در مناطق زیرپوشش این دانشگاه گفت: این طرح در پایگاه‌های ثابت و سیار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اجرا می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، نوید دانایی در حاشیه آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنترل فشارخون یکی از اهداف کلیدی و مهم در سیاست‌های پیشگیری محور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی کنترل فشارخون در کشور بر اساس همین سیاست‌های وزارت بهداشت برنامه‌ریزی‌شده است افزود: اجرای این طرح آغازشده و تا پانزدهم تیرماه امسال ادامه خواهد یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با اشاره به جامعه مخاطب اجرای این طرح تصریح کرد: همه افراد بالای ۳۰ سال در استان سمنان و نیز بیماران کلیوی و مادران باردار با اجرای این طرح تحت نظر مراقبان سلامت قرار می‌گیرند.
دانایی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در پایگاه‌های ثابت و سیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان عنوان کرد: ارائه خدمات کنترل فشارخون در این مراکز برای همه افراد جامعه مخاطب این طرح به‌صورت کاملاً رایگان است.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح فشارخون تمام افراد جامعه هدف در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان به‌صورت رایگان اندازه‌گیری و در پرونده‌های الکترونیکی سلامت شهروندان سمنانی ثبت می‌شود خاطرنشان کرد: پس‌ازآن برنامه‌های مراقبتی مرتبط با بیماران فشارخون برای مبتلایان به این بیماری اجرا خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح ملی علاوه بر شناسایی بیماران فشارخون، برنامه‌های مراقبت و کنترل مناسبی برای فشارخون این بیماران اجرایی شده و آگاهی‌رسانی خوبی در این زمینه برای مردم انجام شود.
به گفته دانایی، مراکز ثابت کنترل فشارخون استان سمنان در اجرای این طرح شامل پایگاه‌های سلامت، مراکز بهداشت، مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان است.
وی اضافه کرد: یک‌صد پایگاه سیار کنترل و پایش فشارخون در همه مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان شامل شهرستان‌های دامغان، سمنان، مهدی‌شهر، سرخه، آرادان و گرمسار پیش‌بینی‌شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان افزود: مجریان این طرح در همه اماکن ازدحام جمعیت در این شهرستان‌ها مستقرشده و از شنبه هفته آینده این طرح را به‌صورت سیار اجرایی می‌کنند.
دانایی ابراز امیدواری کرد که اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در استان سمنان منجر به تغییر سبک زندگی و تغذیه و کنترل فشارخون بیماران مبتلا به فشارخون در این استان شود.