اجرای طرح‌های بهداشتی پیشگیری از بیماری

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به برنامه‌های این اداره کل برای خدمت دهی به مددجویان این نهاد حمایتی گفت: طرح‌های بهداشتی پیشگیری از بیماری برای مددجویان کمیته امداد امام(ره) سمنان اجرا می‌شود.
سید جواد رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، با بیان اینکه با اجرای این طرح جامعه وسیعی از مددجویان خدمات بهداشتی دریافت می‌کنند اظهارداشت: در قالب اجرای طرح‌های بهداشتی پیشگیری از بیماری، تعداد پنج هزار مددجوی استان سمنان خدمات بهداشتی دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با هدف پیشگیری از بیماری مددجویان زیر پوشش حمایت کمیته امداد ۱۰ طرح بهداشتی برای پنج هزارنفر از مددجویان استان سمنان با مبلغ ۲ میلیارد ریال تا کنون اجرایی شده و این طرح همچنان ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه اجرای این طرح‌های بهداشتی در قالب اقدامات مختلف انجام می‌شود به برخی از این موضوعات اشاره کرد و گفت: ارزیابی سلامت زنان، اجرای طرح‌های غربالگری، طرح‌های بهداشت سلامت سالمندان، بهسازی محیط‌های خودکفایی، توزیع سبد بهداشتی خانوار، آموزش بهداشت، توزیع هدایا بهداشتی و سبد غذائی برخی از این اقدامات است.

رضوی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ مرکز درمانی و بیمارستانی طرف قرارداد با کمیته امداد استان سمنان هستند خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان می‌توانند با رعایت سیستم ارجاع پزشک خانواده از خدمات این مراکز بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: در سرفصل خدمات درمانی بیمه مددجویان برای چهار هزار مراجعه داخل استانی و ۳۱ بیمار اعزام‌شده به سایر استان‌ها جمعاً مبلغ هفت میلیارد ۲۱۰ میلیون ریال میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه ۴۳۱ مددجو دارای بیماری خاص، مبتلابه سرطان و صعب‌العلاج زیر پوشش حمایت کمیته امداد استان سمنان از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند می‌شوند ابرازامیدواری کرد: با مشارکت مراکز درمانی و خیرین گامی مؤثر در راستای کاهش آلام این افراد برداشته شود.

رضوی اضافه کرد: علاوه بر خدمات بهداشتی در هفت‌ماهه نخست امسال برای ارائه ۱۳ هزار و ۹۰۰ خدمات درمانی به مددجویان استان سمنان ۳۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.