احداث  باغ کتاب و خانه سفال در سمنان

شهردار سمنان در گفتگو با آوای قومس مطرح کرد؛ سمنان صاحب باغ کتاب و خانه سفال می‌شود.
سیدمحمد ناظم‌رضوی شهردار سمنان در گفتگو با خبرنگار آوای قومس با ابراز ناخرسندی از عدم بهره‌برداری درست از آب انبارهای سمنان اظهار داشت: برخی از آب‌انبارهای تاریخی سمنان به محل دپوی زباله‌ها یا پاتوق معتادها تبدیل شده است که این امر زیبنده شهر سمنان نیست.

ناظم‌رضوی افراط در نگاه اقتصاد محور به احیاء ابنیه تاریخی را نادرست خواند و افزود: آحاد ما باید به درجه‌ای از فرهیختگی برسیم که ابنیه تاریخی را به عنوان ارزش‌های شهر و مولفه‌های هویتی حفظ کنیم.

وی در ادامه با بیان این که پیش‌تر محله‌های معروف و بنام در شهر تاریخی سمنان، محله‌هایی بوده‌اند که واجد حداقل‌های استانداردهای زیست شهری بوده‌اند گفت: اکنون زمان آن است که با توجه به بافت تاریخی که یکی از مولفه‌های آن احیاء ابنیه تاریخی است، توسعه متوازن شهری را به سود بافت تاریخی رقم بزنیم و بدین‌واسطه از آسیب‌های اجتماعی نیز بکاهیم.

شهردار سمنان با اشاره به این که بیش‌ترین سکونتگاه غیررسمی (حاشیه‌نشینی) در استان سمنان مربوط به شهر سمنان است گفت: به طور مثال این معضل در ضلع جنوبی خیابان شهدا به چشم می‌خورد و باید گفت تصمیمات و رفتارهای شهری ما در بروز این معضل دخیل بوده است.

وی همچنین با تأکید بر این که در آینده لازم است که با تغییر و تکمیل قوانین، شهرداری‌ها به حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کنند گفت: خوشبختانه در سمنان هنوز مشکلات اجتماعی چندان پیچیده نیستند و ورود کارشناسانه به این حوزه‌ها با همراهی جمعی دستگاه‌ها می‌تواند ثمربخش باشد.

شهردار سمنان راه‌اندازی موزه آب در خیابان حکیم الهی و موزه سلامت در مجاورت مرکز تدین را از جمله برنامه‌های مهم شهرداری سمنان عنوان کرد و گفت: افزون بر این اجرای پروژه احداث باغ کتاب نیز در دست پیگیری است که به این واسطه ضمن احیاء یک باغ، گامی در جهت توسعه کتابخوانی نیز برداشته شود؛ مکان این باغ یا در مقابل حرم مطهر امامزاده اشرف(ع) خواهد بود و یا در خیابان حکیم الهی.

ناظم‌رضوی در ادامه احداث یک ورزشگاه در بلوار آیت‌الله عالمی طی یکسال آینده و نیز احداث فرهنگسرایی که اتباع نیز بتوانند از آن استفاده کنند(احتمالا در محله شترخان) را از جمله پروژه‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: با پایان یافتن ماه صفر نیز علاوه بر برنامه‌هایی که به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب طرح‌ریزی شده است، دو جشنواره نیز طی ماه‌های آتی عملیاتی خواهد شد و فراخوانی نیز به منظور ساخت المان‌های مرتبط با اخلاق‌مداری انتشار خواهد یافت.

وی با بیان این که بر اساس توافقات صورت‌گرفته با اداره‌کل میراث فرهنگی خانه سفال سمنان در محل کشتارگاه سابق شهرداری سمنان راه‌اندازی خواهد شد گفت: قرار است در این خانه امور تخصصی مربوط به سفال سمنان مورد پیگیری قرار بگیرد و میراث فرهنگی در بخشی از کار به شهرداری سمنان کمک خواهد کرد.