برگزاری مسابقه کتابخوانی ۴۰ سالگی انقلاب در سمنان

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مسابقه کتابخوانی ویژه این ایام در استان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، محمد ناظری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران در سمنان گفت: مسابقه کتابخوانی ویژه خانواده کارکنان، مربیان و اعضای نوجوان مراکز فرهنگی استان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی به مناسبت ایام الله دهه فجر در استان برگزار می شود.
وی گفت: در این مسابقه کودکان و نوجوانان همچنین با اهداف و انگیزه های نهضت عاشورا، آموزه های نهضت حسینی، دین و سنت پیامبر(ص) و فلسفه نماز امام حسین(ع) در ظهر عاشورا آشنا می شوند.
وی، به استقبال مخاطبین از مسابقه های کتابخوانی اشاره داشت و افزود: کتاب «نهضت حسینی در پرتو قرآن» اثر جدید حجت السلام محسن قرائتی برای شرکت دراین مسابقه در نظر گرفته شده است.
ناظری خاطر نشان کرد: همراهان کتاب با مطالعه این اثر تا ۲۲ بهمن ۹۷ فرصت دارند تا پاسخ های خود را به ۴۰ سوال مطرح شده برای مسابقه کتابخوانی به این اداره کل ارسال کنند.
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان تصریح کرد: ۲۹ بهمن همزمان با سال‌روز قیام مردم تبریز و چهلمین ‌روز شهادت شهدای قم، پنج برگزیده نهایی این مسابقه به قید قرعه معرفی می‌شوند.
به گزارش ایرنا، در ابتدای این کتاب که با عنوان «روضه‌های قرآنی» نیز نامیده می‌شود به شاخصه‌های قیام امام حسین(ع) از جمله شاخصه های قرآنی هجرت، جهاد و شهادت اشاره داشته است.
«نقش شهادت در فرهنگ»، «حرکت امام حسین(ع) براساس قرآن»، «جلوه‌های قرآن در کربلا»، «زیارت عاشورا در سایه قرآن»، «عوامل قبولی نماز»، «تجلیل بزرگان در قرآن» و «تقسیم کار امام حسین(ع) و حضرت زینب(س)» برخی از موضوع های این کتاب است.