برگزاری ۳۰۰  برنامه فرهنگی ویژه هفته کتاب

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، درباره برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی، گفت: ۳۰۰برنامه در این هفته برگزار می‌شود که غبارروبی مزار شهدا آغازین برنامه آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، نورعلی غلامحسین نیا سما کوش در نخستین جلسه هماهنگی هفته کتاب و کتاب‌خوانی در اداره کل کتابخانه‌های مرکزی استان سمنان، از برگزاری ۳۰۰ برنامه در این ایام خبر داد و بیان کرد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، غبارروبی و گل‌افشانی گلزار شهدا و دیدار با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیرامون رفع مشکلات کتابخانه‌های استان در زمره برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: در این هفته همچنین اولین همایش مؤلفان و نویسندگان دستگاه‌های اجرایی استان سمنان با مشارکت ادارات و نهادهای اجرایی، فرهنگی واداری برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تقدیر و تجلیل از کتابداران برتر و کتابخانه‌های برتر را دیگر برنامه هفته کتاب‌خوانی دانست و تأکید داشت: افتتاح کتابخانه روستای نام نیک میامی نیز از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است.

سما کوش گفت: اختتامیه کتابخانه‌ای برگزیدگان هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و تقدیر از ۳۶۷نفر در رده‌های سنی کودک، نوجوان، بزرگ‌سالان و بخش خانوادگی در این هفته برگزار می‌شود همچنین نشست کتاب‌خوانی، آئین نقد و رونمایی کتاب وعضویت رایگان کتابخانه‌ها و… ازجمله برنامه‌های هفته کتاب‌خوانی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته کتاب فرصتی برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، ادامه داد: خدمت برای توسعه کتاب و کتابخوانی بسیار ارزشمند است چرا که معتقدیم ترویج فرهنگ مطالعه وظیفه همگانی محسوب شده و لذا باید در طول سال برنامه های خاص و ویژه‌ای را برای این منظور در دستور کار قرار داد.