بهره‌مندی ۸۰۰ واحد صنعتی استان سمنان از تسهیلات رونق تولید

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت‌الله عسگری صبح چهارشنبه در یک‌صد و شصت و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در محل استانداری در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه تسهیلات قابل پرداخت این ستاد مصوب سال ۹۷ تا پایان مرداد ماه امسال اعتبار دارند، ابراز داشت: از میزان سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، نزدیک به ۸۸۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی پرداخت‌شده است.

وی ضمن بیان اینکه در نشست امروز پرداخت ۱۸۲ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شد، افزود: تقریباً تاکنون با بهره‌گیری از این خدمات و پرداخت تسهیلات ۸۰۰ واحد صنعتی استان سمنان توانستند از تسهیلات رونق تولید استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه در تلاش برای جذب ۲۰ درصد باقی‌مانده تا پایان موعد مقرر هستیم، ابراز داشت: البته بیش از دو برابر سهمیه که بالغ‌بر دو هزار میلیارد تومان است در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مصوب شده است.

عسگری در ادامه تصریح کرد: تمام تلاش‌ها برای جذب ۱۰۰ درصد سهمیه در این موعد باقی‌مانده یعنی تا پایان مرداد ماه امسال در حال انجام است که در کنار این موضوع منابع تبصره ۱۸ نیز وجود دارد که در بخش کشاورزی و صنعت به‌موازات با دو دبیرخانه در حال پرداخت است.

وی افزود: درمجموع ۸۰.۲ درصد کل سهمیه یعنی یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده است که همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در ارائه این تسهیلات از نکاتی است که پیرامون ستاد رونق تولید باید مدنظر قرار گیرد.