بیش از یک هزار نفر از استان سمنان به سفر حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان سمنان گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر از استان سمنان به سفر حج تمتع اعزام می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم ازسمنان، خلیل دل‌پاک شامگاه گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پس از اتمام ثبت‌نام بالغ‌بر یک هزار و ۲۰۰ نفر از استان سمنان برای شرکت در سفر حج تمتع اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۹ کاروان از این استان اعزام می‌شود تصریح کرد: امسال سهم شهرستان سمنان ۳ کاروان است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با تأکید بر اینکه سهم شاهرود نیز ۳ کاروان است افزود: گرمسار یک کاروان و شهرستان دامغان نیز دو کاروان اعزام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶ کاروان مدینه‌قبل هستند و ۳ کاروان مدینه‌بعد اعزام می‌شوند اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای این سازمان تحقق شعار سال در این سفر معنوی است و در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با برخی مراکز خرید اینترنتی در راستای فروش کالاهای ایرانی با تخفیف به زائران است.

دل‌پاک بابیان اینکه اعزام حجاج سمنانی از ۲۷ تیرماه آغاز می‌شود تأکید کرد: زمان دقیقی برای تاریخ اعزام هر کاروان مشخص نشده است و پس از تصمیم‌گیری نهایی به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی ابراز داشت: حفظ امنیت حجاج در اولویت نخست دولت قرار دارد و در این راستا تمهیدات لازم اندیشده می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان بابیان اینکه کلاس‌های آموزشی لازم برای تبیین و تشریح مناسک عبادی حج تمتع ویژه زائران برگزار می‌شود اعلام کرد: حجاج باید پیش از سفر آگاهی و آمادگی لازم را برای شرکت در تمام برنامه‌های این سفر داشته باشند.