خانه تاریخی حشمت اللشکر سرخه مرمت می‌شود

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه شهرستان سرخه دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیاری است گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر در سرخه فراهم شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مهدی جمال در دیدار با فرماندار، شهردار و مؤثران شهرستان سرخه اظهار داشت: باید تلاش کرد از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان استفاده کرده و با ایجاد زیرساخت‌های لازم زمینه جذب گردشگر را به این منطقه فراهم کرد.
وی با بیان اینکه باید دستگاه‌های اجرایی چون شهرداری و فرمانداری این شهرستان برای ایجاد زیرساخت‌های لازم گردشگری این اداره کل را یاری دهند خواستار مشارکت و همکاری شهرداری و فرمانداری سرخه در حفاظت از خانه‌های تاریخی این شهرستان شد.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از آغاز مرمت خانه تاریخی «حشمت اللشکر سرخه» خبر داد و گفت: تسریع در مرمت این خانه تاریخی ضروری است.
جمال اظهار داشت: باید مرمت این خانه تاریخی متعلق به دوران قاجار تا ۲ ماه آینده انجام شده و آماده بهره‌برداری شود.
وی خاطرنشان کرد: سنگفرش محوطه بیرونی خانه «حشمت اللشکر» و همچنین مرمت فاز دوم این خانه با مشارکت شهرداری سرخه در حال انجام است.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه صنعت گردشگری زمینه توسعه و رونق شهرستان سرخه را فراهم می‌کند افزود: باید زیر‌ساخت‌های لازم برای جذب گردشگر در روستاهای این شهرستان نیز فراهم شود و در این راستا نیز مطالعات برای ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی در حال انجام است.
به گفته جمال توسعه و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها مانع از مهاجرت روستائیان به شهرها می‌شود.
به گزاش تسنیم خانه «حشمت اللشکر» در مرکز شهر سرخه واقع شده و متعلق به دوره قاجاراست. این بنا خصوصی و مالک اصلی آن حاج حشمت خان پیوندی حاکم وقت منطقه بوده است.
این بنا نماد معماری مناطق کویری بوده و بادگیرهای دوقلو برفراز این بنا با تزئیناتی ناب، از نمادهای شهر سرخه است.