دولت خریدار آب انتقال یافته خواهد بود

رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت خریدار آب انتقال یافته خواهد بود، گفت: مسائل زیست محیطی طرح انتقال آب دریای خزر را حل کرده ایم.
به گزارش خبرنگار مرآت، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در نشست با جمعی از اصحاب رسانه استان سمنان ضمن تشکر از میهمان نوازی و مهربانی مردم استان گفت: از وحدتی که در استان وجود دارد خوشحالم.
وی با بیان اینکه علما و نخبگان و تمامی اقشار مردم در کنار هم برای آبادانی کشور تلاش می کنند، اظهار کرد: مردم در روزهای سخت همواره پشتیبان دولت بوده اند.
روحانی با اشاره به اینکه دانشگاه های ما به لحاظ بیان نقدها از آزادترین دانشگاه های دنیا هستند افزود: تقریبا (فقط) در این دولت است که در همه دانشگاه ها به مناسبت ۱۶ آذر آیین هایی برگزار می شود.
رئیس جمهور، آب را مهمترین مساله استان را عنوان کرد و گفت: مردم ما باید بتوانند از آب پایدار آشامیدنی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری های بسیار کلانی در این حوزه باید صورت بگیرد، اظهار کرد: در اصفهان هم مساله انتقال آب از جنوب دنبال می شود.
وی همچنین تصریح کرد: دیشب تفاهم نامه پروژه هایی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان منعقد شد و اگر این پروژه ها تماما اجرا شوند، استان متحول خواهد شد.
رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما در ارتباط باطرح حرم تا حرم گفت: این طرح باید روی پای خود بایستد. قسمت اول این طرح که از قم تا گرمسار اجرا شده است، درآمدهای لازم را برای سرمایه گذار تامین کرده است.
وی همچنین تصریح کرد: طرح حرم تا حرم یک طرح ملی است، نه استانی. تلاشمان را برای ادامه اجرای این طرح مضاعف خواهیم کرد.
روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره ضرورت تدوین سند آمایش آب محور استان اظهار کرد: وزیر نیرو گفته است که مطالعات پروژه انتقال تقریبا کامل است.
رییس جمهور با بیان اینکه سازمان محیط زیست درباره چگونگی انتقال آب دریای خزر نظر قطعی خود را اعلام کرده است، افزود: این طرح یکی از مهم ترین طرح های استان است و دولت به اجرای طرح کمک می کند.
روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره مسیر شمال به جنوب کشور گفت: نزدیکترین مسیر شمال به جنوب کشور از استان می گذرد و جاده معلمان می تواند شمال کشور را به جنوب کشور متصل کند.
وی با بیان اینکه نسبت به قولی که در ارتباط با این مسیر در سفر پیشین دادیم، عقب هستیم، بیان کرد: با اعتباراتی که به استان اختصاص یافته است، امیدواریم بتوانیم این پروژه را به انجام برسانیم.