زمینه برای فعالیت استارت‌ آپ‌ها در سمنان فراهم می‌شود

استاندار سمنان با اشاره به ضرورت حمایت از استارت آپ‌های استان سمنان گفت: ارائه بسته‌های حمایتی و فراهم کردن زمینه برای فعالیت استارت‌ آپ ها در برطرف کردن مشکلات این حوزه بسیار مؤثر است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا آشناگر بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان و شهرستان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد اظهار داشت: یکی از مطالبات مهم مردم استان سمنان از وزارت ارتباطات ایجاد مرکز ICT در این استان بوده که امیدواریم با حضور وزیر ارتباطات ساختمان این مرکز کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان سمنان در نزدیکی پایتخت و همچنین قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب ایجاد مرکز داده را ضروری دانست.
استاندار سمنان همچنین از وزیر ارتباطات خواست تا از استارت‌هاپ‌های استان‌ حمایت بیشتری صورت گیرد.

آشناگر با اشاره به ضرورت حمایت از استارت آپ‌های استان سمنان گفت: ارائه بسته‌های حمایتی و فراهم کردن زمینه برای فعالیت استارت‌ آپ ها در رفع مشکلات این حوزه بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه در برخی از روستاهای استان پوشش اینترنت ضعیف است گفت: در برخی روستاهای شهرستان میامی پوشش اینترنت ضعیف است و نیاز است که مشکل موجود برطرف شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه باید زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها فراهم شود بر ضرورت استفاده از اینترنت برای کسب و کار روستایی تأکید کرد.

آشناگر با بیان اینکه استان سمنان کویری بوده و زمینه برای رصد آسمان کویری در این استان فراهم است و می‌تواند در جذب گردشگر به این استان بسیار کمک کند از وزیر ارتباطات خواست تا با مساعدت سازمان فضایی زمینه توسعه گردشگری در تپه‌های تاریخی استان سمنان فراهم شود.

وی با اشاره به آماده‌سازی پروژه‌های دهه فجر شرکت مخابرات استان سمنان نیز گفت: امروز با حضور وزیر ارتباطات به صورت همزمان پروژه این شرکت افتتاح می‌شود.