سمنان میزبان ششمین جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی شد

سمنان- ایرنا- معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: این استان برگزارکننده ششمین جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی با هدف فرهنگسازی و آموزش فعالیت های امدادی شد.
سید حسین زرگر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این جشنواره با هدف آموزش فعالیت های امدادی و بشردوستانه با موضوع همیاری، نوع دوستی و کمک در نوروز از ۲۵ اسفند ۹۷ همزمان با اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر آغاز می شود.
وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین مخاطبان این سازمان خردسالان و کودکان هستند، تصریح کرد: فضای دوست دار کودک در سراسر کشور در کنار پست های ایمنی و سلامتی مسافران نوروزی پیش بینی شد تا کودکان در این فضاها بتوانند به نقاشی با عنوان «صلح و دوستی» بپردازند. معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان سمنان بیان کرد: بیش از ۲۵۰ هزار کودک در پنج دوره قبلی این جشنواره ملی شرکت کردند.
وی اضافه کرد: جشنواره امسال ویژه خردسالان و کودکان و مهلت ارسال آثار به جشنواره تا ۳۱ اردیبهشت ۹۸ سال‌ است.
زرگر با بیان اینکه این جشنواره بخشی از نوزدهمین طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است، افزود: موضوع نقاشی آزاد است و نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تماس و نشانی دقیق در پشت اثر باید نوشته شود.
به گفته وی، ارسال آثار از طریق ایستگاه‌های نوروزی سازمان جوانان در سراسر کشور و شعبه های جمعیت هلال احمر امکانپذیر است.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان سمنان یادآور شد: امسال برای نخستین بار کانون پرورش فکری و معاونت پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در برگزاری این جشنواره ملی مشارکت دارند که میزبانی برگزاری این دوره از مسابقات نیز با استان سمنان است.