صادرات کالا ۴۰ درصد افزایش یافت

علی سعدالدین عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه کاهش نوسان قیمت ارز و همچنین ثبات در بازار عرضه و تقاضا در افزایش صادرات کالا از گمرک سمنان موثر بود، افزود: حمایت از صنایع صادرات محور، با وجود فشارهای اقتصادی خارجی، مسیر توسعه استان را هموارتر می کند.
مدیرکل گمرک استان سمنان ادامه داد: کالاهای صادراتی استان سمنان در سال جاری به ۴۰ کشور جهان از جمله افغانستان، عراق، انگلیس، کرواسی، آذربایجان، افغانستان، امارات متحده عربی و ترکیه صادر شده است.
وی خاطر نشان کرد: ارزش ارزی صادرات کالا از گمرک سمنان به نقاط مختلف جهان در سال گذشته دست کم ۱۷۰ میلیون دلار برآورد می شود.
سعدالدین اضافه کرد: ظرفیت اقتصادی سمنان برای صادرات کالا بسیار قابل توجه است که مسئولان امر با برنامه ریزی اصولی برای توسعه استان باید به آن توجه بیشتری داشته باشند.
وی تصریح کرد: میزان صادرات کالا به عوامل مختلف داخلی و خارجی وابسته است و افزایش روابط دو و چند جانبه ایران با کشورهای جهان به رونق صادرات می انجامد.
مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: بخش قابل توجهی از ظرفیت های اشتغال آفرین و صادرات محور استان مغفول مانده است که با رفع مشکلات زیرساختی می توان برای شکوفایی این بخش ها اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی وجود دارد و سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد، در کشاورزی بیش از ۱۴ درصد و تولید ناخالص این استان حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.