طرح جمع آوری لاستیک های فرسوده در شهرسمنان

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان، از اجرای طرح جمع آوری لاستیک های فرسوده شهر سمنان در آستانه چهارشنبه سوری خبرداد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با توجه فرارسیدن آئین باستانی چهارشنبه سوری و روزهای پایانی سال از اجرای طرح جمع آوری لاستیک های فرسوده در شهر سمنان خبرداد.
حمیدرضا پیوندی گفت: طرح جمع آوری لاستیک های فرسوده با هدف حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از حوادث چهارشنبه سوری و آتش سوزی و خسارات ناشی از آن ،حفظ موارد ایمنی و زیباسازی محیط شهری در نقاط مختلف این شهر اجرا شد که با فعالیت دو دستگاه نیسان و یک دستگاه خاور و ۱۰نیروی انسانی در هفته پایانی سال ۹۷ دپو پسماندهای بلاصاحب حجیم ، شاخ و برگ و لاستیک به ۸۳ سرویس رسید.
وی با بیان اینکه بسیاری از سودجویان با آتش زدن لاستیک ها در اطراف شهر موجب ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و تهدید سلامت فردی و اجتماعی می شوند، اظهار داشت: شهرداری در یک طرح فوری اقدام به جمع آوری تمامی لاستیک های کهنه از سطح شهر کرد.
پیوندی در ادامه افزود: لاستیک‌ها از مواد پلیمری تشکیل شده‌اند که غیر قابل بازیافت هستند و به ‌راحتی تجزیه نمی‌شوندو بسیاری از سودجویان از شیوه‌های غیر اصولی بازیافت برای استحصال سیم دور لاستیک‌های مستعمل استفاده می‌کنند و یا با آتش زدن آن‌ها در اطراف شهر موجب ایجاد آلودگی‌های محیط زیستی، بهداشتی و مخاطرات جانی شهروندان می شوند که بجهت مدیریت شهری اینگونه موارد فقط با همکاری و مشارکت شهروندان بجهت عدم رهاسازی آنها در معابر عمومی و هماهنگی جهت فوریت جمع آوری پسماندهای حجیم و لاستیک مسیر می باشد.
این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: با فعالیت نیروهای خدوم سازمان مدیریت پسماند از سطح شهر سمنان دربهمن ماه ۱۳۵ سرویس پسماند بلاصاحب حجیم و شاخ و برگ ،۳۳ سرویس نخاله و ۵ سرویس لاستیک فرسوده جمع آوری شد و با توجه به نزدیک شدن به آئین کهن چهارشنبه سوری و نوروز باستانی این طرح و پاکسازی محلات با جمع آوری زباله و نخاله های ساختمانی و لایروبی کانالها به طور مستمر با هدف حفظ سلامتی عمومی شهروندان، آراستگی و نظافت شهری و جلب رضایت مردم در استقبال از بهار در حال انجام است.