مشکلات بیمه‌ای و بانکی مهم‌ترین موانع توسعه گردشگری در کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه “سمنانِ ۱۴۰۰ ” قطب گردشگری کشور می‌شود؛ از خدمات به‌عنوان مهمترین مشکل گردشگری در ایران نام برد و گفت: مشکلات بیمه‌ای و بانکی از جمله مهمترین این خدمات هستند.
به گزارش خبرنگار تسنیم از سمنان، محمد جهانشاهی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن خبرنگاران استان اظهار داشت: گردشگری در ایران از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است؛ اما تاکنون از این ظرفیت استفاده زیادی نشده است.

وی با بیان اینکه تا پیش از این گردشگری بیشتر بر روی کاغذ و در تدوین اسناد مطرح بود افزود: اخیراً و در چند سال گذشته نگرش به گردشگری در کشور قدری جدی‌تر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان از استان سمنان به عنوان یک استان با ظرفیت‌های متنوع گردشگری نام برد و گفت: در همین راستا میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با طرح شعار استان سمنان مقصد تازه گردشگری برای تبدیل شدن به یک مقصد نوظهور در گردشگری هدفگذاری کرده است.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های جدید در حوزه گردشگری این استان تصریح کرد: هدفگذاری ما این است که تا سال ۱۴۰۰ شمسی و سال ۲۰۲۰ میلادی استان سمنان به عنوان یک استان نوظهور در گردشگری کشور مطرح شود.

جهانشاهی با بیان اینکه سمنان همه ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری را دارد خاطرنشان کرد: کمک رسانه‌ها به معرفی ظرفیت‌های استان می‌تواند نقش مهمی در تحقق این شعار محوری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان داشته باشد.

وی بر لزوم توجه رسانه‌ها به مسائل آموزشی در حوزه گردشگری تأکید کرد و افزود: حفاظت از میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و انتظار می‌رود رسانه‌های استان با ورود به این حوزه ما را یاری دهند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در همین ارتباط از آمادگی این اداره کل برای برپایی دوره‌های آشنایی اصحاب رسانه استان با ظرفیت‌های گردشگری و مسائل تخصصی مرتبط با صنعت گردشگری خبر داد.

به گزارش تسنیم؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در این دیدار از اعضای اعضای شورای مرکزی انجمن خبرنگاران این استان تجلیل کرد.