هواشناسی درباره سیل و آبگرفتگی معابر در سمنان هشدار داد

مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره سیل و آبگرفتگی معابر در این استان هشدار داد.
غلامرضا حسنی غربا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان با اشاره به ورود یک سامانه جوی به آسمان استان اظهار داشت: این سامانه سبب ناپایداری در جو استان شده و این پدیده سبب افزایش ابر در آسمان استان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی آخرین نقشه‌ها و تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که این سامانه تا پایان هفته در آسمان استان فعال بوده و سبب بارش باران در برخی نقاط استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه این سامانه در برخی نقاط استان سبب وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق می‌شود درباره خسارت‌های ناشی از وزش باد شدید در این نقاط هشدار داد.

حسنی غربا با اشاره به رگباری بودن بارش‌ها نیز گفت: احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی نیز در برخی نقاط از استان وجود دارد و لذا باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با بیان در روزهای آخر هفته این سامانه به تدریج از آسمان استان خارج می‌شود اضافه کرد : فعالیت این سامانه در برخی نقاط استان سبب رگبار، رعد و برق و در برخی نقاط دیگر استان بارش تگرگ را به دنبال دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان از کشاورزان، مرغداران و عشایر استان خواست تا با توجه به وزش باد شدید اقدامات لازم برای محافظت از سازه ها و تنظیم دریچه سالن‌ها و ترمیم نایلون‌های پوشش سالن‌های خود انجام دهند.

حسنی غربا اضافه کرد: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دامداران تا اطلاع ثانوی از چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.