هشدار هواشناسی سمنان در مورد گرما به کشاورزان

سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا-سمنان افزود: باتوجه به گرما و بالا بودن دمای هوا، کشاورزان در غرب استان سمنان، تنظیم دما، رطوبت و تهویه در گلخانه ها و سالن های پرورشی را در نظر بگیرند.

ایرج مصطفوی با اشاره به استفاده از سایبان و یا ترکیبات پوششی در باغات انار برای جلوگیری از آفتاب سوختگی در مناطق غربی سمنان، تصریح کرد: آبیاری باغات و مزارع در ساعت های خنک و آرام روز انجام شود.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان به کشاورزان در شرق استان توصیه کرد: با توجه به پیش بینی وزش باد شدید، عملیات برداشت غلات، محلول پاشی و سم پاشی را در ساعات ابتدایی آرام روز انجام دهند.به گفته وی، کشاورزان باید به علت افزایش نسبی دما و به تبع آن افزایش تبخیر و تعرق گیاهان، نسبت به تنظیم دور و میزان آبیاری دقت بیشتری کنند.

وی خاطرنشان کرد: گلخانه داران نیز در شرق استان سمنان با توجه به پیش بینی افزایش نسبی دما و وزش باد شدید، نسبت به استفاده سایه انداز و استحکام آنها دقت بیشتری اعمال نمایند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: پرورش دهندگان ماهی نیز با توجه به کاهش اکسیژن محلول در آب نسبت به هوادهی آب استخرها اقدام نمایند.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.