گردشگری استان سمنان ۳۷.۵ درصد رشد داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمال، مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان غروب جمعه در مراسم اختتامیه جشنواره ‌ملی ‌ایل ‌سنگسری به میزبانی مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه امسال ٣٧.۵ درصد گردشگری در استان سمنان رشد داشته است، ابراز داشت: معتقدیم می‌توان با انجام برنامه‌ریزی لازم نوک پیکان این منحنی رشد رو به رشد گردشگری را به سمت سیر صعودی بالا نگه داشت. وی ضمن بیان اینکه جشنواره ملی ایل سنگسر بهانه و فرصتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان سمنان بود، افزود: تلاش شد از این ظرفیت برای معرفی استان در راستای شعار تغییر معبر به مقصد استفاده شود و شاهد رونق اقتصادی و گردشگری باشیم.
وی ضمن بیان اینکه هفت رویداد ملی در کشور مشخص شد و یکی از این رویدادها به استان و جشنواره ملی ایل سنگسری اختصاص یافت، ابراز داشت: این جشنواره حاصل مشارکت و همدلی بخش خصوصی و دولتی در نوع خود بی‌بدیل بود و توانست مهمان‌نوازی و مردم‌داری را برند مردم مهدی‌شهر کند.
منصور بیرقی، دبیر جشنواره ملی ایل سنگسری نیز در این مراسم ضمن بیان اینکه همدلی بین تیم اجرایی جشنواره و مجموعه میراث فرهنگی زمینه برگزاری این جشنواره را فراهم کرد، ابراز داشت: فشار کاری بالایی را برای برگزاری این جشنواره طی سه ماه گذشته تجربه کردیم و خرسندیم که جشنواره توانست به اهداف خود که معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان است نزدیک‌تر شود. وی همچنین افزود: معرفی ظرفیت‌های ایل سنگسری و ایجاد نشاط و توجه به جوانان، برندسازی پوشاک، ایجاد وحدت و همدلی، رونق اقتصادی و توسعه گردشگری منطقه ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره بود که امیدواریم توانسته باشیم در این مهم گام‌های مؤثر برداریم.