۱۲۰۰ خانه در مناطق حادثه دیده سمنان بنا می شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان گفت: یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق حادثه دیده از رانش زمین و سیل در استان احداث می شود.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش های میدانی دست کم ۵۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و یک هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی استان از سوی اداره کل بنیاد مسکن استان ساخته می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان با بیان اینکه منطقه حسین آباد کالپوش بیشترین خسارت را از بلایای طبیعی به دلیل رانش زمین متحمل شد، ادامه داد: محدودیت اعتباری برای بازسازی این واحدها در شرق استان وجود ندارد.
وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۷۰ خانوار در منطقه حسین آباد به دلیل رانش زمین خانه هایشان را ترک کردند و براساس برآوردها در ۷۰ درصد این روستا احتمال رانش زمین وجود دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان گفت: عملیات کلنگ زنی ساخت واحد مسکونی بعد از مشخص شدن زمین چند هکتاری به زودی در روستای حسین آباد آغاز می شود.
رانش زمین در بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان باعث آسیب به زیرساخت ها و تخلیه خانه ها به منظور حفظ جان شهروندان شد.
بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل ۱۲ روستا است که دست کم ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است، این بخش در ۲۰۰ کیلومتری شمال شرقی شاهرود قرار دارد.
برآورد خسارت منطقه های مختلف استان سمنان در پی بارش ها و رانش زمین تاکنون بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده است.