۱۵ فضای ورزشی جدید در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با بیان اینکه سرانه ورزش‌های باستانی در استان سمنان افزایش می‌یابد، گفت: از ۱۵ فضای ورزشی جدید در استان سمنان تا دهه مبارک فجر بهره‌برداری می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، فرزاد فتاحی در حاشیه بهره‌برداری از زورخانه گرمسار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با افتتاح این زورخانه در گرمسار بیست و ششمین پروژه ورزش خانه باستانی در استان سمنان به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه بالغ‌بر ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها هزینه شده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۷ فضای ورزشی باستانی در استان سمنان وجود دارد که با راه‌اندازی این مجموعه در گرمسار درمجموع ۱۸ خانه ورزش باستانی و زورخانه در استان سمنان فعالیت می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۷ بالغ‌بر ۴ پروژه احداث زورخانه در شهرستان‌های دامغان، مهدی‌شهر، مجن و میامی به بهره‌برداری می‌رسد گفت: سرانه ورزش‌های باستانی در استان سمنان افزایش می‌یابد.

وی از بهره‌برداری ۱۵ فضای ورزشی تا دهه فجر خبر داد و یادآور شد: این حجم از پروژه‌های ورزشی در سال ۹۷ بالغ‌بر ۵۰ درصد از کل پروژه‌هایی است که در ۷ سال گذشته در استان سمنان بهره‌برداری شده است.

فتاحی با بیان اینکه سال گذشته ۱۳ مدال قهرمانی کشور، یک مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۸ مدال برنز از سوی ورزشکاران این استان کسب‌شده است بیان کرد: تشویق جوانان و نوجوانان به ورزش در راستای ایجاد روحیه شادابی و نشاط در دستور کار است.

وی ابراز داشت: ورزش یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده آسیب‌های اجتماعی است و این مسئله منجر می‌شود تا بسیاری از ورزشکاران از اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی مخرب محفوظ بمانند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان تأکید کرد: حمایت از ورزشکاران استان سمنان در راستای ارتقای سطح توانمندی و ارتقای کمی و کیفی امکانات ورزشی در دستور کار قرار دارد.