۲۰ پایگاه امداد و نجات سمنان آماده خدمت‌رسانی به مسافران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از آغاز طرح ملی خدمات‌دهی نوروزی در این استان خبر داد و گفت: این طرح از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۸ فرودین ماه ۹۸ ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حسن شکرالهی در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان اظهار داشت: ۲۰ پایگاه امداد و نجات، ۱۶ پایگاه راهنمایی مسافران نوروزی، هشت ایستگاه سلامت، هفت پایگاه سحاب و هفت فضای کودک برای خدمات‌دهی به زوار و گردشگران ایجاد شده است.

وی از فعالیت ۵۰ عضو سازمان جوانان هلال احمر استان سمنان در ایام نوروز خبر داد و افزود: مهم‌ترین وظیفه چادرهای راهنمایی مسافران، توزیع بروشورها، معرفی ظرفیت‌های گردشگری و راهنمایی میهمانان نوروزی است .
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه قرار است دیگر دستگاه‌های اجرایی خدمات خود را از طریق همین پایگاه‌ها ارائه دهند اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف می‌توانند تولیدات خود را برای توزیع بین مسافران در اختیار این پایگاه‌ها که در طول روز فعالیت دارند قرار دهند.
شکرالهی از ۲۴ ساعته بودن خدمات امداد و نجات خبر داد و گفت: بیش از ۸۰ امدادگر در پایگاه‌های امداد و نجات استان مستقر شدند و در صورت نیاز به محل حوادث اعزام می‌شوند.
وی با اشاره به برخورداری این جمعیت از ناوگان امدادی و آمبولانس گفت: قرار است که دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس استان خدمات این بخش را پوشش دهند و در صورت نیاز و اضطرار نیروهای جمعیت هلال احمر استان سمنان به عنوان واحد پشتیبان کننده عمل خواهند کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با اشاره به ظرفیت قابل توجه پایگاه‌های امداد و نجات استان گفت: خوشبختانه پایگاه‌های ما در این حوزه بسیار خوب است و تقریبا به فاصله هر ۳۰ کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات وجود دارد.
شکرالهی ادامه داد: در مجموع ۱۴ پایگاه امداد و نجات ثابت و ۶ پایگاه امداد و نجات سیار در طول محورهای این استان و در طرح ملی خدمات نوروزی در خدمت زوار امام رضا(ع) و گردشگران و مهمانان نوروزی استان خواهند بود.
وی در بخش دیگری با اشاره به برخی فعالیت‌های این جمعیت در یک سال گذشته گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۲۷ هزار مترمربع فضای جدید امدادی، ورزشی، فرهنگی و اداری به مجموعه املاک و دارایی‌های جمعیت هلال احمر استان افزوده شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های هلال احمر مشکل اعتباری وجود نداشته یادآوری کرد: با تکمیل چند پایگاه امداد و نجات که زمین آن نیز تأمین شده هلال احمر این استان تا ۱۰ سال آینده نیازمند فضای اداری و امدادی جدیدی نخواهد بود و امکانات فعلی جوابگوی نیاز استان در این حوزه خواهد بود.