آزادسازی کاروانسرای مرکزی سمنان

فرماندار سمنان با بیان اینکه زندان سمنان از کاروانسرای تاریخی به محل دیگری منتقل می شود گفت: زندان جدید سمنان افتتاح می‌شود.
به گزارش خبرنگار تسنیم از سمنان، عباس دانایی در دیدار با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با تأکید بر حمایت از رونق اقتصادی با تکیه صنعت گردشگری اظهار داشت: کاروانسرای مرکزی سمنان بعد از ۴۰ سال از زندان آزاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نخستین گام حریم اطراف کاروانسرا در حال تخلیه است خاطرنشان کرد: یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر سمنان کاروانسرا تاریخی و زندان فعلی است که در صورت تخلیه ظرفیت خوبی برای حضور گردشگران است.
فرماندار سمنان با اشاره به اینکه باید امانت‌دار میراث خود باشیم تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر سمنان در مسیر حرم تا حرم قرار دارد می‌تواند ظرفیت مطلوبی برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.
دانایی گفت: برای بهبود زیرساخت‌های گردشگری سمنان می‌توان از ناوگان ریلی، ترانزیت جاده‌ای و فرودگاه بهره برد.
وی توجه ویژه به احیای بافت تاریخی و ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در سمنان خواستار شد و اضافه کرد: سمنان دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری است که می‌توان با همکاری میراث فرهنگی آن را تقویت و به بهبود رونق اقتصادی استان کمک کرد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان نیز با تأکید بر اینکه آزادسازی کاروان‌سرا از زندان می‌تواند مکان گردشگری جدید را به مجموعه شهر اضافه کند خاطرنشان کرد: روند ساخت زندان سمنان مطلوب است و در آینده به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
مهدی جمال خاطرنشان کرد: برخورداری استان سمنان از زیرساخت‌های گردشگری می‌تواند نوید خوبی برای رونق اقتصادی در این بخش باشد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان سمنان در بخش گردشگری خاطرنشان کرد: با برقراری پروازها در سمنان شاهد ورود گردشگران داخلی و خارجی به داخل این شهر و رونق صنعت گردشگری خواهیم بود.