آسمان استان سمنان نیمه‌ابری است/ کاهش دمای هوا

سمنان – نگاهی به سامانه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که آسمان استان سمنان در نخستین دوشنبه اردیبهشت‌ماه نیمه‌ابری است و در ساعات آتی به میزان ابرها افزوده خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، آسمان غالب نقاط استان سمنان هم‌زمان با صبح دوشنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه۹۶، نیمه‌ابری همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده برای برخی نواحی به‌خصوص ارتفاعات و همچنین افزایش ابرها تا ۲۴ ساعت آینده گزارش‌شده است.

هم‌اکنون دمای هوای سمنان ۲۶درجه بالای صفر است که گرم‌ترین شهر استان را شامل می‌شود، بیشینه و کمینه هوای این شهرستان طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به ترتیب ۱۶ و ۳۱ درجه بالای صفر و ۱۵ و ۳۰درجه بالای صفر خواهد بود، همچنین بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان طی روز چهارشنبه با کاهشی محسوس به ۱۳ و ۲۷درجه بالای صفر خواهد رسید که این امر نشان‌دهنده کاهش دمای هوا طی روزهای پایانی هفته است.

شاهرود وضعیتی مشابه سمنان ندارد، آسمان این شهر نیمه‌ابری است و دمای هوا ۲۱ درجه بالای صفر است هوای این شهر به دلیل رطوبت ۲۱درصد و وزش باد ۱۴کیلومتر بر ساعت شمال شرقی بسیار مطبوع محسوب می‌شود و بوی نم باران در خیابان‌های این بزرگ‌ترین شهرستان استان سمنان به مشام می‌رسد.

در شاهرود هرچند طی ۲۴ ساعت گذشته حتی یک میلی‌متر هم باران نباریده اما احتمال بارش طی ساعات آتی به‌خصوص هم‌زمان با شامگاه دوشنبه و بامداد سه‌شنبه وجود دارد. از سوی دیگر نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که دمای هوای شاهرود طی امروز و فردا در کمینه به ۱۰ درجه بالای صفر نیز خواهد رسید که این حالت نشان از سرد شدن هوا طی روزهای پایانی هفته می‌دهد.

دماسنج‌ها در دامغان عدد ۲۵ را نشان می‌دهند اما خورشید در پشت ابرها مخفی است، آسمان این شهر نیز نیمه‌ابری است و احتمال بارش باران در دیار صددروازه وجود دارد، دامغان اما آخر هفته‌ای خنک را تجربه خواهد کرد هرچند در اوج کاهش دما، بازهم شاهرود از دامغان سردتر خواهد بود اما تغییرات دما در دیار دامغان نسبت به سمنان محسوس‌تر است به‌نوعی که بیشینه و کمینه دمای این شهر طی ۲۴ساعت آینده به ۲۷ و ۱۳درجه بالای صفر خواهد رسید.

میامی اما اموز صبح نسبتاً خنکی را تجربه کرد، دمای هوای این شهر نیمه‌ابری و ۲۰درجه بالای صفر است و طی ساعات شامگاه دوشنبه حتی به ۱۱درجه بالای صفر نیز خواهد رسید، احتمال بارش باران در میامی وجود دارد که این احتمال به‌خصوص در بخش رضوان و کال‌پوش طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تقویت می‌شود.

اما شهمیرزاد سردترین صبح اردیبهشت‌ماه۹۶ خود را با ۱۹درجه بالای صفر در روز دوشنبه تجربه کرد، آسمان این شهر نیز نیمه‌ابری است و بیشینه و کمینه دمای هوا برای روز دوشنبه به ترتیب ۲۵ و ۱۱ درجه بالای صفر و برای روز سه‌شنبه ۲۴ و ۱۰درجه بالای صفر خواهد بود که این آمار حاکی از سردتر شدن هوای شهمیرزاد در روزهای آتی است.

گرمسار و آردان، این دو شهرستان همسایه در غالب روزهای سال دمای هوایی مشابه دارند مانند امروز که دماسنج‌ها دمای هوای هر دو این شهرها ۲۵درجه بالای صفر نشان می‌دهد در این دو شهرستان نیز دما دو تا چهار درجه کاهش خواهد یافت و از شامگاه دوشنبه احتمال بارش باران وجود دارد.

درنهایت باید گفت هوای استان سمنان از امروز دوشنبه نیمه‌ابری است و به‌تدریج به میزان ابرها افزوده خواهد شد، همچنین دمای هوای شهرستان‌های هشت‌گانه این استان طی روزهای آتی دو تا شش درجه سردتر خواهد شد و بارش پراکنده به‌خصوص در ارتفاعات، پیش‌بینی هواشناسی برای دیار قومس است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان