آغاز احداث نیروگاه خورشیدی در سمنان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از آغاز احداث نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی و پیش‌بینی اعتبار مرکز کسب‌وکار سمنان خبر داد.
حسن آل‌بویه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان درباره مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان در حوزه شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: پیش‌بینی اعتبار مرکز کسب‌وکار شهرک‌های صنعتی استان مصوبه‌ای بود که از سفر گذشته دولت مانده بود و اعلام کردند اعتبار آن مصوب شده؛ ولی هنوز به ما ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ پروژه افتتاحی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها را در جریان سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان داشتیم، تصریح کرد: پنج مورد از این تعداد در حوزه افتتاح و بهره‌برداری بود و هشت پروژه هم در فهرست پروژه‌های آغاز عملیات اجرایی قرار داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان تأکید کرد: ازجمله پروژه‌های افتتاحی، فولاد شاهرود بود که این کارخانه خارج از شهرک صنعتی قرار دارد. شرکت چوب تراشه نقطه هم از دیگر پروژه‌های افتتاحی در جریان این سفر بود که در مسیر تولید قرار گرفت.

آل‌بویه با بیان اینکه دو پروژه خیلی مهم هم در بحث شروع به کار داشتیم، تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها، شروع به کار شرکت لوله‌های فولادی بود که در مدار تولید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی سمنان از پروژه‌های مهم بود، اضافه کرد: این پروژه جزو نخستین پروژه‌هایی است که احداث خواهد شد؛ زمین این طرح واگذار و مجوز آن صادر و عملیات اجرایی آغاز شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با تأکید بر اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری این نیروگاه نیاز است، تصریح کرد: شرکت لوله‌های فولادی هم ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

آل‌بویه با بیان اینکه مشکل اصلی مراکز صنعتی این است که با درصد بسیار کمی از ظرفیت خود فعالیت دارند، اظهار کرد: رفع مشکل نقدینگی و تأمین مواد اولیه ارزان از نیازهای مهم در صحنه خدمت به تولید ملی به شمار می‌آید و این نیازها را باید تأمین کرد.