آمادگی‌ لازم برای پذیرایی از مسافران نوروزی در استان سمنان فراهم است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حسن اسلامی راد پیش از ظهر امروز در حاشیه آغاز طرح بهاره پلیس‌ راه و راهور استان سمنان اظهار داشت: با توجه به در پیش رو بودن سال جدید و ایامی که مسافران و گردشگران نوروزی به اوج می‌رسد سامان‌دهی معابر و کنترل ترافیک درون‌شهری و برون‌شهری در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر لزوم حفظ امنیت شهروندان و گردشگران نوروزی افزود: تأمین امنیت جاده‌ای و بهبود وضعیت ترافیکی در محورهای استان از دیگر مسائلی است که در اولویت ستاد سفر نوروزی قرار دارد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان با اشاره به اینکه ۵۲ پایگاه انتظامی در مناطق اسکان مسافران راه‌اندازی شده است اعلام کرد: نیروهای پلیس همواره حتی در ایام تعطیلات نوروزی در خدمت مردم هستند.

وی با بیان اینکه کاهش وقوع تصادفات در این ایام یکی از مهم‌ترین رویکردهای ستاد تسهیلات سفر نوروزی است بیان کرد: خواب‌آلودگی و عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی مهم‌ترین عامل تصادفات جاده‌ای است.

اسلامی راد با تأکید بر اینکه ۷۰ درصد از تلفات جاده‌ای استان سمنان به سبب واژگونی خودروها است اذعان کرد: بخش جزئی از این تصادفات به سبب وجود نقاط حادثه‌خیز به وقوع می‌پیوندد که این امر همواره در طول سال از سوی مسئولان پیگیری می‌شود.

وی ابراز داشت: اکیپ‌های انتظامی وامدادی در تمام ایام تعطیلات نوروز به‌صورت ۲۴ ساعته در سطح جاده‌های استان در حالت آماده‌باش قرار دارند تا در صورت وقوع حوادث به‌سرعت خدمات لازم را به مسافران ارائه کنند و درعین‌حال هشدارهای مهم در ارتباط با رانندگی و نکات ایمنی در سفر را به مسافران و به‌ویژه رانندگان می‌دهند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان بیان کرد: همکاری و مشارکت مردم یک اصل اساسی برای حفظ امنیت در جامعه است.