اجرای طرح آمارگیری از مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح آمارگیری از مسکن روستایی در این استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا فلاحی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این طرح که از ۲۱ مهرماه جاری آغاز خواهد شد به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی از اجرای این طرح در ۱۲۲ روستای این استان پهناور خبر داد و افزود: در این طرح که تا ۲۱ آبان ماه امسال‌ ادامه دارد اطلاعات پایه در خصوص امکانات عمومی و ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی این روستاها جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه این طرح چهارمین طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی استان سمنان است افزود: پیش از این سه دوره این طرح در سال‌های ۷۹، ۸۲ و ۹۲ در روستاهای استان اجرا شده است.

فلاحی با بیان اینکه اجرای این طرح نقش مهمی در اجرای پروژه‌های عمرانی روستایی دارد گفت: برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مرتبط با توسعه روستایی بر مبنای داده‌ها و آمار این طرح انجام می‌شود.

وی از زمینه‌سازی برای اجرای طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی‌ به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح نام برد و افزود: معمولا ساماندهی امکانات رفاهی، اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی و برنامه‌ریزی در خصوص وضعیت مسکن روستائیان متناسب با آمار به‌دست آمده از این طرح صورت می‌گیرد.

وی از مراجعه آمارگیران به همه ۱۲۲ روستای زیر‌پوشش این طرح در استان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: مأموران در این طرح آمار مربوط به بیش از چهار هزار و ۱۰۰ واحد مسکن روستایی استان را جمع‌آوری می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از روستائیان استان خواست در اجرای این طرح با مأموران مسکن و شهرسازی همکاری کنند.