اجرای طرح جایگزینی کیسه‌های دارو در سمنان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از اجرای طرح جایگزینی کیسه‌های دارو و محصولات بهداشتی و درمانی در سمنان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حمیدرضا پیوندی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: در این طرح کیسه‌های شمعی قابل شست‌وشو جایگزین کیسه‌های پلاستیکی دارو می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح با همکاری سازمان نظام پزشکی سمنان در حال اجرا است افزود: اجرای طرح جایگزینی کیسه‌های دارو به جای کیسه‌های پلاستیکی برای نخستین بار است که در سطح کشور اجرا می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان اضافه کرد: در مرحله نخست حدود ۲هزار کیسه دارو در سمنان تولید شد که تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ کیسه آن در بین داروخانه‌ها و بیمارستان‌های شهر سمنان توزیع شده است.
پیوندی با بیان اینکه تا کنون اجرای این طرح با استقبال خوبی رو به رو بوده است به برخی از اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: کیسه‌های پلاستیکی تهدیدی جدی برای محیط زیست بوده و از این رو با هدف حذف و کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی این طرح در سمنان در حال اجرا است.
وی با اشاره به برخی مضرات کیسه‌ها پلاستیکی و ضرورت حذف از چرخه مصرف گفت: کیسه‌های پلاستیکی در واقع قاتل خاموش و تهدیدی جدی برای محیط زیست و سلامت شهروندان محسوب می‌شود و باید از چرخه مصرف حذف شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی گفت: تا کنون اقدامات متعدد آموزشی از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان انجام شده است.