احتمال آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان

سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به این استان گفت: احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.
به گزارش مرآت، ایرج مصطفوی سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان اظهار داشت: این سامانه بارشی تا روز دوشنبه در آسمان این استان فعال است.
وی خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی سبب بارش شدید باران رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید و تندباد در سطح استان سمنان می‌شود.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به دیگر پدیده‌های جوی با فعالیت این سامانه بارشی گفت: این سامانه در برخی از نقاط این استان بارش تگرگ را به دنبال دارد.
مصطفوی درباره آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد و گفت: این سامانه حجم زیاد بارش را به دنبال داشته و احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.
وی با بیان اینکه احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق نیمه شرقی، جنوبی مرکزی و شمالی استان وجود دارد از مردم خواست از اُتراق در کنار رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان با بیان این‌که با فعالیت این سامانه بارشی احتمال اختلال در تردد در محورهای استان وجود دارد از مسئولان خواست تا تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.