احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به فعالیت سامانه ناپایدار در آسمان این استان گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در استان سمنان وجود دارد.
غلامرضا حسنی غربا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و همچنین الگوهای پیش‌یابی بارش‌های رگباری تا روز سه‌شنبه در نواحی شمالی و ارتفاعات استان سمنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه این سامانه به تدریج از روز سه‌شنبه از آسمان استان سمنان خارج می‌شود اضافه کرد: این سامانه در ارتفاعات افزایش ابر رعد و برق و همچنین بارش‌های رگباری را به دنبال دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به دیگر پدیده‌های جوی غالب در آسمان استان در مدت فعالیت این سامانه گفت: وزش باد شدید و در نواحی مستعد کوهستانی احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

حسنی غربا با اشاره به رگباری بودن بارش‌ها در نواحی شمالی و ارتفاعات استان سمنان گفت: احتمال آبگرفتگی، جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از خسارت ناشی از وزش باد شدید در استان سمنان تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه دمای هوا در استان کاهش نسبی دارد اضافه‌کرد: دمای هوا در روز سه‌شنبه بین ۳ تا ۴ درجه کاهش می‌یابد.