استان سمنان از نظر جمعیت دانشجویی از استان‌های تراز اول کشور است

مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با حضور دکتر فرهاد رهبر در واحد سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با حضور دکتر فرهاد رهبر و با حضور حجج‌الاسلام عبدوس و مهدوی‌نژاد ائمه‌جمعه موقت سمنان، سیدعباس دانایی فرماندار، احمد همتی نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از روسای واحدها، مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در واحد سمنان برگزار شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه استان سمنان در سند توسعه به عنوان قطب دانشگاهی شناخته شده است، گفت: این استان مفاخر و مشاهیر زیادی داشته است و ان‌شاءالله در آینده هم همین‌گونه خواهد بود.

دکتر فرهاد رهبر در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد سمنان گفت: بسیار خوشحالم که امروز در این ماه مبارک و در هفته وحدت در خدمت همشهریان گرامی خودم هستم و به شما افتخار می‌کنم و به خود می‌بالم که در این جمع فرهیخته حضور دارم. وی افزود: واحد سمنان که امروز به چنین عظمت و بزرگی رسیده است، حاصل زحمات کسانی است که از ابتدای تاسیس این دانشگاه، برای پیشرفت آن تلاش کرده‌اند و بنده از همه آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه ایران از نظر نسبت جمعیت دانشجویی، جزو کشورهای تراز اول جهان است، گفت: استان سمنان هم از نظر جمعیت دانشجویی، از استان‌های تراز اول کشور است و این موضوع حکایت از آن دارد که انتخاب این استان به عنوان قطب دانشجویی، عنوان بامسمایی برای سمنان است.

وی با اشاره به سه نسل دانشگاهی خاطرنشان کرد: اولین نسل دانشگاه‌ها در حوزه تربیت کادر موردنیاز کشور تلاش می‌کردند که دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه بسیار موفق بوده است به طوری که تاکنون ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و اکنون ۵۰ درصد بار آموزش عالی کشور بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر فرهاد رهبر با اشاره به نسل دوم دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه‌های نسل دومی دانشگاه‌هایی هستند که علاوه بر موضوع آموزش، به پژوهش نیز توجه دارند و دانشگاه آزاد اسلامی سرآمد دانشگاه‌های نسل دومی در کشور است و رتبه اول تعداد مقالات و پژوهش‌ها را در کشور داراست. وی افزود: آنچه در دانشگاه‌های نسل سوم مورد توجه ویژه قرار دارد، مسئله‌محور بودن و حل مسائل و مشکلات کشور است و تلاش دارد که مقالاتی که در دانشگاه تولید می‌شود، بتواند مشکلی از مشکلات جامعه را برطرف کند نه اینکه تنها در مجلات به چاپ برسد.

دکتر فرهاد رهبر، مشکل بیکاری را از دیگر مسائل مهم کشور عنوان کرد و گفت: در استان سمنان فاصله جغرافیایی زیادی میان شهرک‌های صنعتی و دانشگاه وجود ندارد، اما باید ببینیم که دانشگاه توانسته پل ارتباطی با این شهرک‌ها برقرار کند و با نوآوری، هزینه‌های تولید را کاهش دهد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید به فکر مشکلات جامعه باشد. همانطور که زمانی که مشکل مردم صف‌های کنکور و تحصیل در دانشگاه بود، توانست به این موضوع ورود کند و اکنون هم باید سایر مشکلات کشور را بررسی و برطرف کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: استان سمنان یک اقلیم گسترده است که گیاهان متنوعی در آن وجود دارد. در شمال سمنان گیاهانی وجود دارد که می‌تواند درمان بسیاری از دردها و بیماری‌ها باشد. دانشگاه آزاد اسلامی با اطلاع از این موضوع، می‌تواند به حوزه صنعت گیاهان دارویی ورود کند تا بتواند علاوه بر درآمدزایی، مشکلات مردم را حل کرده و برای کشور ارزآوری داشته باشد.

دکتر عبدالله خالصی‌دوست سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد سمنان در این جلسه گفت: بنده افتخار می‌کنم که جزو خانواده بسیج هستم و امیدوارم با کار بسیج‌گونه امور را به سرانجام برسانیم. وی با بیان اینکه به‌روز بودن در حوزه علوم، ویژگی یک دانشگاه تاثیرگذار علمی است، گفت: انتظار داریم، دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ فرهنگی یک دانشگاه تاثیرگذار در کشور باشد و برای این تاثیر به نگرش جدی نیاز داریم. دانشگاه آزاد اسلامی به واسطه پسوند «اسلامی» دارای ویژگی‌های خاصی است که امیدواریم بتوانیم این عنوان را به طور کامل محقق کنیم و بینش توحیدی بر همه شئون دانشگاه و تفکر دانشگاهیان حاکمیت داشته باشد، تا محیط دانشگاه، محیطی سرشار از معنویت و اخلاق شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد سمنان با بیان اینکه انتخاب مدیران متعهد و متخصص بر مبنای شایسته‌سالاری یکی از سیاست‌های ماست، گفت: دانشگاه اسلامی دانشگاهی است که افراد در آن در پرتو معارف اسلامی با احساس تعهد و مسئولیت نسبت به رشد و تعالی جامعه و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران عمل کنند.

حجت‌الاسلام رضا کهساری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نیز در ادامه این مراسم گفت: مدیریت هم فرصت است و هم تهدید. از این جهت فرصت است که زمینه بروز و ظهور فضائل و توانایی‌های افراد در خدمت به جامعه برای مدیر فراهم می‌شود و از این جهت تهدید است برای اینکه دستیابی به بیت‌المال و آبروی افراد برای مدیر میسر می‌شود و بر همین اساس مسئولیت او را سنگین‌تر می‌کند.

دکتر بهزاد چهکندی رئیس دبیرخانه دانشگاه آزاد اسلامی نیز که به نمایندگی از دکتر شاهرخ رنجبر بهادری در این مراسم حضور داشت، با تبریک انتصاب دکتر خالصی‌دوست به دبیری هیات امنا و سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد سمنان، گفت: امیدواریم دکتر خالصی‌دوست با کوله‌باری از دانش و تجربه در انجام وظایف محوله موفق و موید باشد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان