استان سمنان با۷۱ منطقه نمونه و روستای هدف گردشگری مهیای توسعه توریسم روستایی

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از وجود ۷۱ منطقه نمونه گردشگری و روستای هدف گردشگری در این استان خبر داد و گفت: تعدد و تنوع این ظرفیت‌ها می‌تواند به توسعه توریسم روستایی در این استان کمک کند.

محمد طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، اظهار کرد: میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در چند سال اخیر به ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای جذب گردشگر روستایی در این حوزه کمک کرده است.

وی با بیان اینکه ۳۲ منطقه نمونه گردشگری و ۳۹ روستای هدف گردشگری در سطح این استان وجود دارد تصریح کرد: ایجاد تاسیسات گردشگری در روستاهای این استان و افزایش اشتغال در این بخش طی سالیان اخیر از رشد چشمگیری در استان سمنان برخوردار بوده است.

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص تاسیسات گردشگری در حال احداث در مناطق روستایی این استان گفت: در حال حاضر تعداد ۴ مجتمع گردشگری در دست احداث در روستاهای این استان وجود دارد و علاوه بر آن ۲۸ اقامتگاه­ بوم­گردی و خانه مسافر روستایی در روستاهای مستعد و گردشگرپذیر این استان نیز در دست بهره­برداری است.

وی با اظهار رضایت از استقبال روستائیان و مردم محلی از ایجاد تاسیسات گردشگری روستایی، افزود: خوشبختانه هم‌اکنون برخی از روستائیان هم‌استانی با ورود به این حوزه به ایجاد اشتغال و جذب گردشگر در منطقه خود کمک کردند.

طاهریان با بیان اینکه بسیاری از روستاهای استان از ظرفیت‌های گردشگری خوبی برخوردارند تصریح کرد: میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در همین راستا از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش استقبال می‌کند.

وی با اشاره به سیاست­های تشویقی سازمان میراث فرهنگی، صنایع­دستی و گردشگری برای حمایت از بخش خصوصی اظهار کرد: سازمان با پرداخت یارانه تسهیلات دریافتی سرمایه­گذاران و تامین بخشی از زیرساخت­های تاسیسات گردشگری از ایجاد رونق و اشتغال در این بخش استقبال می‌کند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان