استان سمنان می‌تواند قطب معدنی کشور باشد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از رتبه اول این استان در ۶ نوع ماده معدنی خبر داد و با بیان اینکه باید زیرساخت‌های بخش معدن در این استان توسعه یابد گفت: در صورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب، استان سمنان می‌تواند قطب معدنی کشور باشد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بهروز اسودی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این استان از نظر فراوانی معادن در ۶ ماده معدنی گچ، سلستین، زئولیت، نمک سنگی، سیلیس زینتی و سولفات سدیم سنگی حائز رتبه اول کشور است.
وی یادآوری کرد: این استان از نظر تولید مواد معدنی همچون سولفات سدیم و فیروزه حائز رتبه دوم، در زغال‌سنگ رتبه سوم و در ماده معدنی مهم کرومیت نیز رتبه پنجم کشور را دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه این استان از نظر مواد معدنی از استان‌های مهم کشور است خاطرنشان کرد: استان سمنان داری سه پهنه معدنی بسیار وسیع در سطح کشور است.
اسودی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰۰ معدن فعال در سطح این استان وجود دارد ادامه داد: معدن یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این استان است.
وی اضافه کرد: در صورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب این بخش از پتانسیل بالایی برای توسعه در سطح استان برخوردار است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی در استان طی دوران پس از انقلاب رشد قابل توجهی داشته گفت: تعداد معادن استان در چهل ساله بعد از انقلاب ۱۲ برابر شده است.
وی با اشاره به رشد قابل توجه بهره‌برداری از معادن در چهار دهه گذشته افزود: در اول انقلاب کمتر از ۵۰ معدن فعال در سطح استان وجود داشته است.
اسودی با بیان اینکه بخش معدن می‌تواند سالانه صدها شغل در این استان ایجاد کند اضافه کرد: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۶۰۰ اشتغال مستقیم در این بخش وجود دارد.