اعزام کبدی‌کاران سمنانی به مسابقات قهرمانی کشور

نایب رئیس هیأت کبدی استان سمنان گفت: بانوان کبدی کار استان سمنان، ۲۳ بهمن‌ماه به مسابقات قهرمانی کشور در مشهد اعزام می‌شوند.
لیلا سیفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: مسابقات زیرمجموعه آموزش و پرورش را در رشته کبدی به‌عنوان یکی از محورهای اصلی برنامه‌هایمان در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: فدراسیون کبدی تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد کرده است تا مسابقات بین مدارس و واحدهای آموزشی را در سطح استانی برای بانوان انجام دهیم و این رقابت‌ها در نیمه دوم دی‌ماه و اوایل بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

سیفی تأکید کرد: مسابقات کشوری کبدی بانوان نیز ۲۳ بهمن‌ماه به میزبانی مشهد برگزار می‌شود و کبدی‌کاران سمنان هم در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

نایب رئیس هیأت کبدی استان سمنان با اشاره به اینکه بالغ‌بر ۱۵۰ بانوی کبدی‌کار در استان فعالیت دارند، تصریح کرد: با توسعه دامنه کبدی در استان، تعداد ورزشکاران ما افزایش پیدا خواهد کرد.

سیفی با بیان اینکه وضع زیرساخت‌های کبدی در برخی شهرستان‌ها راضی‌کننده است و در برخی شهرها خیلی مطلوب نیست، اضافه کرد: فضایی می‌خواهیم که کف‌پوش تاتامی داشته باشد و در برخی شهرستان‌ها، این شرایط وجود ندارد و در شماری از شهرستان‌های استان سمنان وضع کمی بهتر است.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً با ورود مدارس و سرریز ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش شاهد افزایش ورزشکاران این رشته خواهیم بود، اظهار کرد: از طرفی، توسعه فضاها را نیز خواهیم داشت.