اعزام ۱۴۰۰ دانشجوی بسیجی به مناطق محروم استان سمنان

مدیر جهاد سازندگی بسیج دانشجویی استان سمنان به بیان برنامه‌های پیش روی بسیج دانشجویی استان سمنان به‌منظور اردوهای جهادی سال جاری پرداخت.
مصطفی محقق در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: در تابستان امسال بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان سمنان به‌منظور شرکت در طرح اردوهای جهادی در قالب ۵۰ گروه و در بازه‌های زمانی ۱۰ روزه به روستاهای محروم استان سمنان اعزام می‌شوند.

وی یکی از مهم‌ترین هدف‌های برگزاری اردوهای جهادی را سازندگی در همه ابعاد و به‌ویژه خودسازی دانست و افزود: این گذر از خود و اجابت حق، بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین رهاورد این سفرهای جهادی است.

مدیر جهاد سازندگی بسیج دانشجویی استان سمنان خاطرنشان کرد: در کنار این مزایا رسالت بزرگی نیز بر دوش جهادگران قرار دارد و آن توسعه فرهنگ محرومیت‌زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه است.

محقق یکی از اهداف مهم اردوهای جهادی در ابعاد دیگر را سازندگی عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی در منطقه عنوان کرد.

اعزام گروه‌های جهادی استان سمنان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

مدیر جهاد سازندگی بسیج دانشجویی استان سمنان اضافه کرد: در نوروز امسال اعزام گروه‌های جهادی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و مناطقی از استان سمنان انجام‌گرفته و یکی از اهداف مهم اعزام در این برهه را کمک به مردم زلزله‌زده و عزیز کرمانشاه است.
محقق خاطرنشان کرد: جمعیت امام حسن (ع) در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از این مدیریت معرفی ده و در حال حاضر این جمعیت در شهرستان سمنان با حضور در محله‌های محروم به ارائه خدمات مشغول است.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده با بنیاد برکت، ستاد فرمان اجرایی حضرت امام خمینی (ره) و دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان، حمایت همه‌جانبه نهادها از گروه‌های مختلف جهادی در زمینه‌های گوناگون صورت می‌پذیرد.

مدیر جهاد سازندگی بسیج دانشجویی استان سمنان با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های گروه‌های جهادی تصریح کرد: این گروه‌ها در زیرشاخه‌های عمرانی مانند آب‌رسانی، ساخت خانه، مرمت خانه عالم، ترمیم مدرسه و مساجد، فرهنگی شامل برگزاری یادواره شهدا، کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن، کلاس‌های خانواده، حلقه‌های صاحین و دیدار با خانواده معظم شهدا، آموزشی شامل برگزاری کلاس‌های آموزشی، درسی و روانشناسی، بهداشت و درمان مانند اعزام متخصصین و پزشکان به مناطق محروم و ارسال یونیت‌های سیار دندان‌پزشکی و نیز دام‌پروری شامل خدماتی مانند اصلاح نژاد دام، مرتفع کردن بیماری‌های مرتبط با دام و واکسیناسیون تقسیم‌بندی می‌شوند که در مناطق محروم خدمات ارائه می‌دهند.

محقق ابراز امیدواری کرد تا اردوهای جهادی تابستان ۹۷ بسیار قوی‌تر و مؤثرتر از سال گذشته برگزار شود.