افتتاح ۱۴پروژه صنعتی و معدنی در دهه فجر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح ۱۴ پروژه صنعتی و معدنی در این استان به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بهروز اسودی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای تکمیل و بهره‌برداری این پروژه‌ها بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تسهیلات دولتی هزینه شده است.
وی با بیان اینکه توسعه اشتغال با اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری از رویکردهای مهم دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی در کشور است خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه‌ها بیش از ۶۵۰ فرصت شغلی در استان سمنان فراهم می‌شود.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به توزیع شهرستانی این پروژه‌های صنعتی و معدنی که قرار است دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد عنوان کرد: این پروژه‌ها در ۶ شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، میامی و مهدی‌شهر با حضور استاندار سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.
اسودی با اشاره به زمینه فعالیت‌های مهم‌ترین پروژه‌های صنعتی و معدنی قابل افتتاح در دهه فجر امسال بیان کرد: شرکت‌های تولید کاتد مس، تولید انواع وسایل نقلیه سنگین، تولید انواع موتورسیکلت و دوچرخه و همچنین تولید انواع تخته فیبر اوراق فشرده چوبی و کف‌پوش و دیوار پوش ازجمله مواردی است که قرار است در استان سمنان به بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به فرارسیدن چهل‌سالگی انقلاب اسلامی گزارشی از توسعه صنعتی و معدنی استان سمنان در طول چهل سال عمر انقلاب اسلامی ایران ارائه و خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات رسمی موجود صنعت استان سمنان تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی رونق چندانی نداشته و تنها ۶ واحد فعال صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۸۱ میلیون ریال در استان سمنان فعال بود که تنها ۴۹ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان ایجاد کرده بود.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه عمده زمینه فعالیت این صنایع پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها در حوزه سنگ‌بری و تولید گچ بوده است تصریح کرد: امروز تعداد صنایع فعال در استان سمنان قابل‌مقایسه با شرایط پیش از انقلاب اسلامی نیست و سرمایه‌های بزرگی در زمینه‌های تولید اتوبوس و مینی‌بوس، ترانسفورماتورهای توزیع و قدرت، خودرو سواری، ریسندگی نخ، انواع پودر لباسشویی و محصولات بهداشتی و شوینده‌ها، انواع داروی انسانی و دامی، تولید شمش فولاد، انواع سیم و کابل، کاشی و سرامیک، انواع قطعات خودرو و کربنات سدیم در استان سمنان ایجادشده است.