افتتاح ۳ هتل تا پایان سال در استان سمنان

این هتل‌ها به‌تنهایی ۱۲۰ تخت به ظرفیت‌های اقامتی در این استان اضافه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از افتتاح سه هتل در این استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: این هتل‌ها به‌تنهایی ۱۲۰ تخت به ظرفیت‌های اقامتی در این استان اضافه می‌کنند.

محمد طاهریان با بیان این‌که دولت یازدهم در این چند سال توجه بسیار ویژه‌ای به حوزه گردشگری داشته است، افزود: استان سمنان نیز به تبع این سیاست‌های کلان برنامه‌ریزی جامعی برای افزایش و توسعه زیرساخت‌های گردشگری داشته که راه‌اندازی چندین هتل، مرکز اقامتی و مراکز بوم‌گردی از این جمله‌اند.

وی با اذعان به این‌که توجه به صنعت گردشگری در سطح استان سمنان به عنوان یک نیروی محرک اقتصادی تا حد بسیاری مورد توجه قرار گرفته است، اعلام کرد: توجه به این صنعت پردرآمد در استان سمنان به گونه‌ای است که گردشگری از محورهای اصلی در سند ششم توسعه این استان قرار گرفته است.

طاهریان با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه گردشگری، تصریح کرد: با توجه به افزایش حجم گردشگر عبوری از استان سمنان که در کمترین ارزیابی‌ها رقمی بالغ بر ۱۲ میلیون نفر در سال برآورد شده؛ نیاز جدی به تاسیسات اقامتی در راستای جذب گردشگران و توسعه فضاهای گردشگری امری ضروری و حیاتی است که می‌تواند ضریب توفیق استان در این حوزه را تا حد زیادی افزایش دهد.

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اظهار خرسندی از فرصت‌های ایجاد شده در دوران پسابرجام و ترغیب بیش از پیش بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه ایجاد تاسیسات گردشگری در این استان، اظهارداشت: با این تغییرات به لطف خداوند تاکنون در استان سمنان با افزایش دو برابری سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه ایجاد زیرساخت‌های اقامتی روبرو بودیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۹ واحد بزرگ گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در سراسر این استان در حال احداث است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان