افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بافت‌های تاریخی فرسوده و روستاها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از پیگیری برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بافت‌های تاریخی فرسوده و روستاهای استان خبر داد و گفت: ایجاد ارزش‌افزوده در این مناطق در دستور کار است.
محمد جهانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در تشریح برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان سمنان اظهار کرد: در هر فضای جدیدی که در استان ایجاد می‌شود، از جمله هتل، فروشگاه و مجموعه‌های خدماتی چه سنتی و چه مدرن قطعاً باید در طراحی‌های داخلی و بخشی از فضاهایی که خدماتی‌ است، جایگاه صنایع‌دستی استان پررنگ دیده شود.

وی تأکید کرد: در طراحی‌های داخلی و بخش فروش باید این نگاه اعمال شود تا بتوانیم نقاط بیشتری را در استان سمنان داشته باشیم که صنایع‌دستی در آن عرضه می‌شود تا این میراث ارزشمند را بتوانیم بیش از گذشته معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با تأکید بر اینکه در حال پیگیری افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بافت‌های تاریخی فرسوده و مناطق روستایی این استان هستیم، اضافه کرد: بخشی از بافت‌های فرسوده نیاز به بازسازی دارد که این طرح از مهم‌ترین برنامه‌های ما محسوب می‌شود.

جهانشاهی تصریح کرد: افزایش خدمات در حوزه گردشگری و ایجاد ارزش‌افزوده در بافت‌های تاریخی و فضاهای روستایی را در برنامه‌ داریم تا در این بخش بتوانیم بستری را برای بهبود شرایط فعالیت هنرمندان و صنعتگران در این استان فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها از راهبردهای ما در سال ۹۷ است، اضافه کرد: امیدواریم در این مسیر صنایع‌دستی ما در کنار سایر حوزه‌ها و بخش گردشگری نقش مهمی در توسعه استان سمنان داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با تأکید بر اینکه نگاه ویژه‌ای به حوزه اشتغال روستایی با محوریت صنایع‌دستی داریم، اظهار کرد: به‌طور مرتب جلسات در حال برگزاری و طرح‌ها در حال ارزیابی است و با نهادهای مالی مانند بانک‌ها برای اخذ تسهیلات تعامل صورت گرفته و برنامه‌ها به این سمت سوق داده می‌شود.