افزایش ۳.۵ برابری مستمری مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از افزایش ۳.۵ برابری مستمری مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: اورژانس اجتماعی در سراسر استان سمنان راه‌اندازی شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا ایزد پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حفظ و صیانت از جامعه و عموم مردم در مقابل آسیب‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان بهزیستی است.

وی با بیان اینکه استان سمنان در شاخص‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی وضعیت نگران‌کننده‌ای ندارد تصریح کرد: این مسئله نیازمند توجه ویژه مسئولان دستگاه‌های فرهنگی و ادارات استان سمنان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه از هر ۳ ازدواج یک مورد طلاق در استان سمنان ثبت می‌شود خاطرنشان کرد: اعتیاد و طلاق از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در استان سمنان است که بیش از سایر آسیب‌ها مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش ۳٫۵ برابری مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی یکی از مهم‌ترین خدمات این سازمان در استان سمنان بوید تأکید کرد: راه‌اندازی اورژانس اجتماعی از برنامه‌های مهم این سازمان در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی مختلف در بدنه جامعه است.

ایزد پور با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی در تمام شهرستان‌های پرجمعیت استان سمنان راه‌اندازی شده است خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ مرکز غیردولتی سازمان بهزیستی در استان سمنان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از معلولیت و توانمندسازی افراد تحت پوشش بهزیستی از سیاست‌های مهم این سازمان است ابراز داشت: ۱۴ هزار معلول در استان سمنان شناسایی‌شده است که بالغ‌بر ۳ درصد از این افراد دارای معلولیت شدید هستند.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان بیان کرد: ۷۰ هزار نفر از جمعیت کل استان سمنان بالای ۶۰ سال هستند که این امر جمعیت سمنان را رو به سالمندی پیش می‌برد و باید تمهیدات لازم برای توجه به مشکلات این قشر در دستور کار قرار گیرد.