امضا ۷ تفاهم نامه سرمایه‌گذاری در سمنان

فرماندار سمنان گفت : در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی ایران ۷ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در شهرستان سمنان با بخش خصوصی به امضا رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید عباس دانایی فرماندار سمنان در جمع مدیران اداری شهرستان سمنان گفت : بالغ‌بر ۵۲ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری استان سمنان در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی ایران – سمنان امضا شد که سهم مرکز استان از این همایش ۷ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بود.

وی ارزش این تفاهم‌نامه‌ها را بالغ‌بر ۴۲۱ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: یک تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به‌صورت مشترک با دو شهرستان مهدی‌شهر و سرخه نیز امضاشده است.

فرماندار سمنان در ادامه با اشاره به لزوم تدوین و اجرای سند آمایش سرزمینی بیان کرد: مراحل تدوین این سند از سوی ۷ کمیته تخصصی در حال تکمیل است و به‌زودی در سمنان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی گامی مؤثر در راستای توسعه‌این شهرستان به شمار می‌رود تصریح کرد: بهره‌گیری از توانمندی‌های طبیعی، ایجاد تعادل در نیازهای توسعه‌ای و ایجاد توسعه متوازن در تمام نقاط شهری و روستایی یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت در تدوین این سند است.

دانایی از توزیع ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات دولت در سال ۹۶ در شهرستان سمنان خبر داد وگفت : این مبلغ در بخش‌های مختلفی ازجمله اعتبارات متوازن، مدیریت بحران، اعتبارات ملی و استانی و اعتبارات تملک دارایی توزیع‌شده است.

وی بابیان اینکه پیگیری برای تخصیص ۱۰۰ درصدی این اعتبارات در دستور کار فرمانداری قرار دارد اذعان کرد: با تخصیص این اعتبارات تحول خوبی در حوزه اقتصاد شهرستان سمنان ایجاد می‌شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان