انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اوقاف و فنی حرفه ای سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین اوقاف و فنی حرفه ای سمنان در ایجاد اشتغال با هدف حمایت از کالای ایرانی منعقد شد.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در نشستی با حضور مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین اوقاف و فنی حرفه ای سمنان در ایجاد اشتغال با هدف حمایت از کالای ایرانی منعقد شد.
وی افزود: به‌موجب این تفاهم‌نامه حمایت از جوانان مهارت آموخته جویای کار و ترویج سنت حسنه وقف دو اولویت اساسی برای فنی و حرفه‌ای و اوقاف محسوب خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی، کاهش نرخ بیکاری، ترویج مفاهیم قرآنی و آموزش‌های این حوزه، عنایت به وقف و ترویج آن و … در زمره مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه هستند.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی گفت: به زبان ساده‌تر اوقاف استان متعهد می‌شود تا فضاهای موجود در موقوفات و بقاع را در اختیار فنی و حرفه‌ای بگذارد تا متقاضیان مهارت آموخته دارای طرح‌های اشتغال‌زا بتوانند طرح‌هایشان را معرفی کنند.

وی اظهار داشت: بر طبق این تفاهم‌نامه فنی و حرفه‌ای استان سمنان متعهد می‌شود تا نسبت به معرفی مهارت آموختگان جویای کار و دارای طرح کسب‌وکار به اداره کل اوقاف و امور خیریه اقدام تا موردحمایت قرار گیرند، همچنین هدایت واقفان به عرصه مهارت‌آموزی و اشتغال جوانان و ترویج فرهنگ حسنه وقف در بین نخبگان مهارتی سرفصل تعهدات اوقاف است.