اولین عمل جراحی بالون گذاری دیلاتاسیون مری اطفال در سمنان انجام شد

سمنان- ایرنا- مدیر گروه اطفال مرکز آموزشی درمانی پژوهشی امیرالمومنین(ع) سمنان گفت: اولین عمل جراحی بالون گذاری دیلاتاسیون مری برای یک کودک پنجساله در این مرکز درمانی، برای اولین بار در استان سمنان با موفقیت انجام شد..

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، پانته آ تاجیک درباره این عمل جراحی گفت: پسربچه پنجساله ای به علت نوشیدن مایع لوله بازکن دچار تنگی مری شده بود که برای وی عمل جراحی قرار دادن بالون دیلاتاسیون مری انجام شد.
این پزشک فوق تخصص گوارش با تاکید بر اینکه انجام این عمل جراحی برای اولین بار است که در استان سمنان و در بخش اطفال مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امیرالمومنین(ع) انجام می شود، افزود: خوردن مواد سوزاننده اسید و بازکننده لوله و اتصالات که دارای ترکیبات اسیدی هستند باعث صدمه و تنگ شدن دستگاه گوارش می شود که می توان با انجام بالون دیلاتاسیون، این تنگی را رفع کرد تا مشکل بیماران در غذاخوردن کمتر شود.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با حدود ۲ هزار و ۸۰۰ دانشجو، ۶ بیمارستان و مراکز درمانی و بهداشتی در شهرستانهای سمنان، گرمسار، دامغان، مهدیشهر، آرادان و سرخه را زیر پوشش دارد..

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان