ایستگاه‌های دوچرخه در سمنان ایجاد می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت:ایستگاه و مسیرهای اختصاصی دوچرخه سواری در راستای اجرای طرح یک روز بدون خودرو در سمنان ایجاد می‌شود.

سید مسعود سیادتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان‌کرد: مسیرهای اختصاصی دوچرخه سواری در پارک سوکان در سال‌های گذشته ایجاد شده است و گام بعدی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای دوچرخه سواری در میدان سعدی است.

وی افزود: ایجاد ایستگاه‌های امانت دوچرخه و مسیرهای دوچرخه سواری در نقاط دیگر شهر از برنامه‌های آینده شورای شهر با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان است.

سیادتی ادامه داد: با ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه، شهروندان می‌توانند با ارائه مدرک شناسایی معتبر از دوچرخه‌ها برای رسیدن به مقاصد داخل شهری خود استفاده کنند.

وی هدف از اجرای ایجاد این ایستگاه‌ها را ایجاد انگیزه در شهروندان به منظور استفاده از دوچرخه عنوان، و بیان‌کرد: استفاده شهروندان از دوچرخه در مسیرهای رفت و آمد کوتاه شهری علاوه بر سلامت جسمی، کاهش بار ترافیکی و کاهش آلودگی‌ها هوا را به دنبال دارد.

رئیس شورای شهر سمنان با اشاره به اینکه سمنان هوای پاک و بار ترافیکی بسیار پایینی نسبت به دیگر مراکز استانی دارد، گفت: پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و باید همیشه برای مقابله با افزایش آلودگی هوا و ترافیک شهری پیش بینی‌های لازم انجام گیرد.

وی با اشاره به اهمیت ورزش همگانی بیان کرد: ایجاد زمینه‌های شرکت شهروندان در ورزش‌های همگانی سبب توسعه جامعه‌ای پویا و با نشاط می‌شود.