بارش باران تا پایان هفته ادامه دارد/کاهش ۸ تا ۱۰ درجه دما در شمال شرق کشور

براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی تا پایان هفته در نیمه‌شمالی، شرقی و غرب کشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز همچنان سامانه بارشی در کشور فعال بوده و در نیمه شمالی کشور به جز بخش هایی از شمال غرب، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

شدت بارش در این روز در بخش هایی از همدان، مرکزی، شمال لرستان، نیمه شمالی اصفهان، دامنه های جنوبی البرز و شمال خراسان رضوی خواهد بود؛ همچنین امروز در شمال شرق کشور کاهش دما حدود ۸ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود و بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی دور از انتظار نیست.

روز سه شنبه بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در مرکز، بخش هایی از غرب، دامنه های جنوبی البرز در استان های البرز، تهران و سمنان و بتدریج به صورت پراکنده در شرق، شمال شرق و سواحل شرقی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه به ویژه در ساعات بعدازظهر بارش به صورت پراکنده در مناطقی از غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز انتظار می رود.

روزهای دوشنبه و سه شنبه وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور پیش بینی می شود که در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

همچنین طی امروز و فردا نیمه شرقی خلیج فارس و بعد ازظهر دوشنبه و سه شنبه شرق دریای عمان به سبب وزش با شدید مواج خواهد بود.

از روز پنج شنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور شده و سبب ابرناکی و رگبار و رعد و برق در شمال غرب، غرب و جنوب غرب خواهد شد.