بارش های رگباری ارتفاعات را فرامی گیرد

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: طی ۷۲ ساعت آینده با گذر امواج کم دامنه و ضعیف از نواحی شمالی این استان در ارتفاعات و نواحی شمالی و شمال غربی احتمال بارش های پراکنده رگباری دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی، از بعدازظهر پنجشنبه بیست و سوم خرداد ۹۸، با ورود امواج ناپایدار در نواحی غربی، مرکزی و ارتفاعات شمالی این استان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: این موج ناپایدار در روزهای جمعه و شنبه از شدت بیشتری برخوردار است و تندبادهای لحظه‌ای و موقت را به همراه دارد.
مصطفوی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای شهر سمنان ۲۱ و بیشینه دما ۳۴ درجه سانتیگراد بود.
وی تصریح کرد: در این مدت، رضوان با کمینه ۹ درجه سانتیگراد سردترین و باغستان با حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به شهرستان دامغان با ۶۱ کیلومتر بر ساعت بود.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.