باغ‌راه‌های منطقه زاوقان سمنان محور گردشگری می‌شود

شهردار سمنان با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه این شهر گفت: باغ‌راه‌های منطقه زاوقان سمنان محور گردشگری می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محمد ناظم رضوی در جمع خبرنگاران در سالن جلسات شهرداری سمنان اظهار داشت: ظرفیت‌های گردشگری شهر سمنان می‌تواند این شهر را به یکی از مقاصد مهم گردشگری و توریستی در کشور تبدیل کند.

وی با بیان اینکه احیای اماکن تاریخی در شهر سمنان یکی از مهم‌ترین رویکردهای شهرداری سمنان است؛ از اجرای طرح احیا و ساماندهی استخر زاوقان در این شهر تا پایان امسال خبر داد و افزود: اجرای این پروژه تا کنون پیشرفت مناسبی داشته است.

شهردار سمنان با اشاره به اهمیت استخر در راستای توسعه گردشگری در شهر سمنان خاطرنشان کرد: استخر زاوقان بزرگترین استخر از میان استخرهای پنجگانه سمنان است که از گذشته‌های دور برای آبیاری باغات جنوب سمنان از آن استفاده می‌شد.

ناظم رضوی با اشاره به اینکه باغ راه تاریخی نی‌کوچه ضلع جنوبی این استخر قرار دارد؛ بر ضرورت توجه به این ظرفیت مهم به عنوان یکی از محورهای گردشگری در شهر سمنان تأکید کرد.

وی تصریح کرد: استخر زاوقان و مجموعه کوچه باغ های جنوب آن به عنوان محل تقسیم آب در گذشته‌های نه چندان دور به عنوان یک ظرفیت گردشگری است که می‌تواند گردشگران و شهروندان سمنانی را به خود جذب کند.
سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی شهرداری سمنان نیز با اشاره به اینکه استخر زاوقان پس از تکمیل به عنوان یکی از تفرجگاه‌های شهر سمنان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ابراز امیدواری کرد که با تکمیل این پروژه فضای مناسب برای حضور خانواده‌های سمنانی در این تفرجگاه جدید شهر سمنان ایجاد شود.

حسن عبدالله زاده با اشاره به اعتبار اجرای طرح ساماندهی و احیای استخر زاوقان عنوان کرد: برای اجرای این پروژه بیش از ۷ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که شهرداری سمنان این اعتبار را تأمین کرده است و پیش‌بینی می‌شود که این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح ساماندهی و احیای مجموعه گردشگری استخر زاوقان بیان کرد: کف سازی، بدنه‌سازی، نصب آلاچیق، احداث سرویس بهداشتی، اجرای طرح‌های دوار با دیواره‌های سنگی، اجرای پیاده‌روی تاریخی با سنگ فرش به عرض ۵ متر و نیز اجرای طرح‌های توسعه فضای سبز جدول کشی از جمله اقداماتی است که تاکنون برای این پروژه انجام شده است.

سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی شهرداری سمنان با اشاره به اینکه برای احیای این پروژه گردشگری سعی شده است تا از مصالح ساختمانی مناسب در حوزه گردشگری استفاده شود تصریح کرد: در این راستا از چوب‌های سنتی و سنگ چین و آجرهای سنتی استفاده شده است.