برای استیضاح وزیر به تعداد کافی امضاء جمع‌آوری شده است

Optimized-013

در یک نگاه آسیب‌شناسانه، تحلیل شما از بایسته‌های انطباق طرح‌ها و لوایحی که در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرند با نیازها و ضرورت‌های کشور چیست؟

تدوین طرح‌ها و برنامه‌های گوناگون در مجلس بر مبنای یک‌سری اطلاعات اولیه و خام و آمارهای موجود در سطح کشور، صورت می‌گیرد. اهداف ما بر مبنای نیازمندی‌های کشور تعیین می‌شود و تا این‌جای کار مشکلی وجود ندارد؛ اما در نگارش طرح‌ها و برنامه‌ها باید کار کارشناسی دقیق‌تر و بیش‌تری صورت بگیرد تا خروجی کار، کامل‌تر و پخته‌تر باشد.
مسأله بعدی اندیشیدن در چگونگی اجرای قانون است. بی‌تردید باید مدیران متعهد، دلسوز، کارشناس و باتجربه‌ای در مناصب باشند تا بتوانند قوانین را با دقت اجرا کنند و زمان کافی را برای عمل به قانون صرف کنند. در گام سوم نظارت بر اجرای قوانین از سوی مجلس و سازمان‌های مردم‌نهاد باید تشدید شود تا اوضاع عمل به قانون بهبود یابد.

بسیاری از معلمان نسبت به عملکرد وزارت آموزش و پرورش انتقاد دارند و چنان‌که مستحضرید کمپین‌هایی نیز با موضوع درخواست برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش تشکیل شده است؛ برنامه مجلس برای استیضاح وزیر تا کجا پیش رفته است؟
همانطور که می‌دانید برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش «فعلا» به اندازه کافی امضاء جمع‌آوری شده است و امضاکنندگان طرح استیضاح به اندازه کافی برای این کار انگیزه دارند. امروز(یکشنبه) نیز وزیر آموزش و پرورش برای پرسش و پاسخ به کمیسیون آموزش مجلس می‌آید و تصمیم نهایی این کمیسیون برای فرستادن درخواست استیضاح به صحن مجلس روشن خواهد شد.
کمیسیون علوم نیز طی نشست‌هایی پیگیر انجام یک‌سری اقدامات اصلاحی در آموزش و پرورش شده بود و اعضای کمیسیون معتقدند اگر این اصلاحات انجام نشود، باید استیضاح انجام شود. من در دیداری که با وزیر داشتم، برخی از مطالبات فرهنگیان را با ایشان مطرح کردم و از ایشان خواستم که به این مطالبات توجه کنند؛ چرا که این امر هم به سود فرهنگیان و هم به سود مجموعه کشور خواهد بود.

در پایان در صورت تمایل آخرین پیگیری‌های خود را با شهروندان به اشتراک بگذارید.
ما در نشست شورای مشورتی، با حضور اعضا و کارشناسان مربوطه، بررسی‌های اولیه‌ای را در خصوص نقاط قوت و ضعف برنامه ششم صورت دادیم. قرار است این بررسی‌ها در کمیته‌های تخصصی ادامه پیدا کند و تا هفته آینده جمع‌بندی‌های لازم در این خصوص انجام شود.
همچنین به اتفاق مدیرکل مسکن و شهرسازی استان نشست مشترکی با اعضای شورای اسلامی شهر سرخه داشتیم و در پی این نشست تلاش خواهد شد تا مشکل زمین لازم برای احداث مصلای سرخه حل شود. نشست با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی نیز از دیگر اقدامات هفته گذشته بود که در این نشست تصمیماتی برای گسترش شهرک صنعتی اتخاذ شد. در هفته گذشته همچنین افتخار حضور در یادواره شهدای شهمیرزاد را یافتیم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان