برای افراد جویای کار در سمنان فرصت شغلی ایجاد می‌شود

به گزارش ایرنا، حشمت‌الله عسگری روز یکشنبه در حاشیه برگزاری جلسه کارگروه اشتغال استان در گفت ‌و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس تصمیم‌ گیری‌های کارگروه ستاد اشتغال استان و شهرستان‌ها مقرر شد علاوه بر نهادهای متولی اصلی مانند صنعت و معدن ، کشاورزی و گردشگری دیگر نهادهای تخصصی که در حوزه واگذاری بخش خصوصی قادر به ایجاد فرصتی شغل هستند، برای ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید در استان پای کار بیایند.
وی اظهارداشت : در سال جدید ایجاد فرصت های شغلی در استان به صورت هدفمند و با آدرس مشخص است و کل فرصت‌های شغلی که در سال ۹۷ و ۹۸ پاسخگوی نیاز متقاضیان شغل است به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان با تأکید بر این که امروز فراهم آوردن شغل مورد نظر برای افراد جویای کار امکانپذیر نیست، ادامه داد: این فرصت شغلی براساس قابلیت ‌های موجود در استان بوده و می‌تواند پاسخگوی بخش اعظمی از نیازهای افراد جویای کار باشد.
وی به دغدغه دانش آموختگان در این مبحث اشاره و اضافه کرد: بخشی از این دغدغه ها با توجه به وجود صنایع هایتک و نیاز دانش آموختگان در استان قابل حل است.
عسگری ادامه داد : تعدادی از حوزه های کاری که نیاز به نیروهای تخصصی دارد مانند خودروسازی، دارو سازی و اقتصاد فرهنگ و هنر را مشخص کرده و نیرو های ویژه متخصص دانشگاهی در آن ها مشغول به فعالیت خواهند شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان خاطرنشان کرد: تا کنون برای ۱۰ هزار نفر از دستگاه های اجرایی فرصت شغلی گرفته شود با این قابلیت که مشخص است این افراد در کدام حوزه مشغول به فعالیت شوند.
عسگری خاطرنشان کرد: علاوه بر اطلاع رسانی فرصت‌های شغلی در سطح شهرستان‌ها، سعی می‌شود در دوره های زمانی سه ماه، ظرفیت اشتغال خالی در استان و فرصت های شغلی جدید را شناسایی و اطلاع رسانی شود.
به گزارش ایرنا، در سال گذشته تعهد اشتغال برای استان سمنان بیش از ۱۰ هزار شغل بوده است که این رقم در استان محقق شد.
در استان سمنان یکهزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.