برف و باران برای سمنان در راه است

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بارش باران و برف با ورود سامانه بارشی به این استان در اواخر وقت سه شنبه پیش بینی می شود.
غلامرضا حسنی غربا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، در اواخر وقت سه شنبه، بارش باران و برف در برخی ساعات وزش باد شدید، در برخی نقاط احتمال بارش تگرگ برای استان سمنان پیش بینی می شود.
وی، وضعیت هوای نواحی سردسیری و کوهستانی این استان در روز سه شنبه را بارش برف، کولاک و مه آلودگی عنوان و بیان کرد: دمای هوا روزهای دوشنبه و سه شنبه بین سه تا ۶ درجه کاهش نسبی خواهد یافت.
غربا، به مردم توصیه کرد: با توجه به آبگرفتگی و احتمال جاری شدن رواناب، وزش باد شدید و اختلال در تردد محورهای استان به دلیل کولاک، لغزندگی، مه آلودگی و کاهش دید، تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.
وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، فولادمحله و نردین با ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و حسینان با ۱۷ درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان سمنان بود.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان، کمینه و بیشینه هوای شهر سمنان برای روز یکشنبه ۲ و ۱۱ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.