برنامه‌ریزی پروازهای منظم برای فرودگاه سمنان

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: پروازهای منظم برای فرودگاه سمنان باید از سوی مسؤولان امر برنامه‌ریزی شود.
به گزارش مرآت، احمد همتی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سمنان اظهار کرد: از تلاش‌های خوبی که در حوزه‌های راه، گردشگری، امدادی و درمانی و بخش‌های انتظامی و امنیتی اتفاق افتاد، همراه با هماهنگی‌های به وجود آمده و پیگیری‌های شبانه‌روزی، تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی تصریح کرد: اتفاقات خوب و مؤثر در بخش گردشگری، حاصل همکاری بسیار مطلوب در بین دستگاه‌های اجرایی استان بود که استقبال خوب مسافران را به همراه داشت و امیدواریم این روند رو به رشد در استان حفظ شود.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس اضافه کرد: اقدامات انجام‌شده در حوزه گردشگری ازجمله استفاده از فضای مجازی، راه‌اندازی برنامه‌های موبایلی و تورهای رایگان گردشگری، تأثیر مثبتی در جذب و ماندگاری مسافران در استان سمنان داشت.
همتی گفت: اقدامات خصمانه دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی و اقدامات خلاق قوانین بین‌المللی همچون انتقال سفارت به بیت‌المقدس، اضافه کردن بلندی‌های جولان به محدوده رژیم اشغالگر صهیونیستی، خارج شدن از پیمان آب و هوایی و حمایت از کودتاهای نظامی در حکومت‌های مردمی، مصادیق بارز تروریست بودن این کشور است.
وی افزود: کلیات طرح دوفوریتی تروریست قلمداد کردن نیروهای آمریکایی در غرب آسیا در قالب اقدام متقابل برابر اقدامات خصمانه دولت آمریکا در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ادامه داد: امیدواریم حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان یک نیروی مردمی ادامه‌دار باشد؛ چراکه استحکام نظام بر پایه ایجاد همبستگی و وحدت در کشور است.
همتی گفت: سیاست‌های داخلی و خارجی را باید همراه با دوری از افراط و تفریط، با اصول و مبانی شعار سال و رونق تولید هماهنگ کنیم.
وی تصریح کرد: به‌طور قطع کشورهای همسایه در تحقق شعار سال و رونق تولید در اولویت هستند و باید ارتباط با همسایگان به‌صورت ویژه در راستای حفظ منافع ملی، تقویت شود.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس افزود: برای اولین بار ردیف مطالعه و اجرا در بودجه در خصوص انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی انجام شد و تخصیص ردیف برای سند فینسک نیز از دیگر خبرهای خوب برای مردم استان بود.
همتی بیان کرد: تمامی شرایط برای اجرا و تحقق این دو موضوع فراهم است؛ آمادگی لازم در استان به وجود آمده است و همه باید با یک همدلی و وحدت، برای به سرانجام رساندن این مهم تلاش کنیم تا ظرف چند ماه آینده قراردادها برای این پروژه‌ها بسته و اجرایی شود و این فرصت طلایی را از دست ندهیم.همتی گفت: سیاست‌های داخلی و خارجی را باید همراه با دوری از افراط و تفریط، با اصول و مبانی شعار سال و رونق تولید هماهنگ کنیم.
وی تصریح کرد: به‌طور قطع کشورهای همسایه در تحقق شعار سال و رونق تولید در اولویت هستند و باید ارتباط با همسایگان به‌صورت ویژه در راستای حفظ منافع ملی، تقویت شود.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس افزود: برای اولین بار ردیف مطالعه و اجرا در بودجه در خصوص انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی انجام شد و تخصیص ردیف برای سند فینسک نیز از دیگر خبرهای خوب برای مردم استان بود.
همتی بیان کرد: تمامی شرایط برای اجرا و تحقق این دو موضوع فراهم است؛ آمادگی لازم در استان به وجود آمده است و همه باید با یک همدلی و وحدت، برای به سرانجام رساندن این مهم تلاش کنیم تا ظرف چند ماه آینده قراردادها برای این پروژه‌ها بسته و اجرایی شود و این فرصت طلایی را از دست ندهیم.
ی گفت: کوتاهی و قصور در خصوص هرز رفتن پساب و ورود آن به بیابان قابل قبول نیست و با استفاده از این مهم بالغ‌بر ۳۵۰ لیتر در ثانیه ظرفیت منابع آبی برای شهرستان ایجاد خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ادامه داد: بهره‌وری در حوزه مصارف آب در بخش کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد و تجمیع زمین‌های کشاورزی همراه با آبیاری صنعتی، ضمن تقویت بخش کشاورزی فرصت‌های شغلی خوبی را فراهم می‌کند.
همتی افزود: مطالعات بر روی مسیل‌ها و بازنگری سیل بندها و حاشیه شهرهای استان باید برای جلوگیری از بروز سیلاب، خطرات و آسیب‌های احتمالی در دستور کار قرار گیرد.
وی تصریح کرد: مقوله آب باید اولویت اصلی استان در سال ۹۸ قرار بگیرد و با راه‌اندازی و تشکیل ستاد آب، امور با سرعت بهتری به سرانجام برسد.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس اضافه کرد: خوشبختانه ساختار جدید ادارات راه در استان به ثمر نشست و استقرار پیدا کرد و باید از این فرصت به‌خوبی استفاده کنیم و پروژه‌های مطلوبی را در بخش راه و راه‌آهن به مرحله اجرا درآوریم.
همتی بیان کرد: فرودگاه سمنان نیز به ثمر نشسته است و باید برای پروازهای منظم برنامه‌ریزی کنیم و با توجه به شرایط سخت تحریم‌های به وجود آمده، فرودگاه می‌تواند به‌عنوان یک فرصت مطلوب مورد توجه قرار گیرد و حتی به‌عنوان فرودگاه معین فرودگاه امام خمینی (ره) در کشور روی آن تمرکز شود.
وی گفت: در آینده با هماهنگی‌هایی که انجام‌شده، شاهد سفر وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهیم بود.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ادامه داد: از تلاش‌های شورای شهر و شهرداری برای اجرای طرح میدان دریادار همتی تشکر می‌کنم و طبق هماهنگی‌های انجام‌شده در تیرماه فاز اول آن اجرایی خواهد شد و امیدواریم بتوانیم در روز گرامیداشت نیروی هوایی در سال جاری، برنامه ملی این روز را در سمنان همراه با افتتاح این میدان برگزار کنیم.