برنامه‌های حمایت از صنایع کوچک در استان سمنان اجرایی می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان گفت: در راستای کمک به صنایع کوچک در استان سمنان برنامه‌های حمایتی از این صنایع اجرایی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حسن آلبویه شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حدود ۹۲ درصد از واحدهای صنعتی استان سمنان صنایع کوچک به شمار می‌روند که زیر پوشش و حمایت بسته‌های حمایتی صنایع کوچک قرار دارند.

وی با بیان اینکه در شرکت شهرک‌های صنعتی استان برنامه‌های حمایتی مختلفی برای صنایع کوچک در حال اجرا است گفت: بسته‌های حمایتی مالی، فناوری، حمایت‌های پژوهشی و آموزشی برخی از این حمایت‌ها است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه امسال صنایع کوچک استان با مشکلاتی روبه‌رو بودند از تشکیل یک گروه برای رفع این مشکلات خبر داد و گفت: این گروه هر چند وقت یک بار در شهرک صنعتی و نواحی صنعتی استان حضور یافته و مشکلات واحدهای صنعتی را بررسی می‌کنند.

آلبویه افزود: آن‌ دسته از مشکلات واحدهای صنعتی که قابلیت برطرف شدن از طریق ظرفیت‌های استانی را داشته پیگیری شده و مشکلات این واحدها در حال برطرف شدن است و برخی دیگر از مشکلات که باید به مرکز منعکس می‌شد نیز در حال پیگیری است.

وی از تدوین یک بسته حمایتی دیگر برای برطرف کردن مشکلات صنایع کوچک در سطح ملی خبر داد و گفت: این بسته حمایتی از صنایع کوچک نیز در صورت تصویب شدن در سطح کشور اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به برخی مشکلات صنایع کوچک گفت: تکانه‌های اقتصادی یکی از عمده‌ترین این مشکلات است اما یک مزیت صنایع کوچک این است که انعطاف پذیری بیشتری داشته و می توانند با شرایط تطبیق پیدا کنند.

آلبویه کمبود نقدینگی، مشکلات بیمه‌ای و تأمین اجتماعی و مشکلات مالیاتی را از دیگر مشکلات صنایع کوچک در استان سمنان عنوان کرد.