برگزاری آئین نکوداشت حکیم « الهی سمنانی»

فرماندار سمنان گفت: آیین نکوداشت مقام علمی ملاعلی سمنانی معروف به حکیم الهی، سوم اسفندماه در سمنان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید عباس دانایی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری نکوداشت مشاهیر و مفاخر سمنان در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: این همایش نکوداشت سوم اسفندماه با حضور پروفسور اعوانی چهره ماندگار فلسفه کشور برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه نسل گذشته با خدمات علمی ملاعلی سمنانی آشنایی دارند افزود: متأسفانه نسل جوان کمتر با مقام علمی و خدمات این چهره برجسته کشور آشنایی دارند.
دانایی تبیین شخصیت علمی ملاعلی سمنانی را یکی از اهداف برگزاری این نکوداشت عنوان کرد و خاطرنشان کرد: معرفی ابعاد شخصیتی و آثار ماندگار ملاعلی سمنانی یک امر ضروری است.
فرماندار سمنان با بیان اینکه هم‌زمان با آیین نکوداشت مقام علمی ملاعلی سمنانی از سرود «وطن» در سمنان رونمایی می‌شود گفت: این سرود به گویش سمنانی و بر اساس شعری از استاد طاهریان تهیه‌شده است.
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه نکوداشت تلاش زیادی برای برگزاری هرچه بهتر همایش انجام داده افزود: این همایش به همت فرمانداری سمنان، بنیاد نخبگان استان، شهرداری سمنان، موسسه سمن‌پویان و دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود.
دانایی با تقدیر از مسئولان برگزاری این نکوداشت یادآوری کرد: در گذشته بزرگداشت ملاعلی سمنانی از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزارشده اما در این نکوداشت در سطح گسترده‌تری به جایگاه علمی این چهره برجسته استان پرداخته خواهد شد.
فرماندار سمنان با بیان اینکه مردم سمنان و خصوصاً جوانان سمنانی علاقه زیادی به فرهنگ سمنانی دارند ادامه داد: معرفی شخصیت‌های علمی و برجسته‌ای همچون حکیم الهی می‌تواند به معرفی بیش‌ازپیش فرهنگ بومی این منطقه کمک کند.
وی با بیان اینکه پروفسور اعوانی از میهمانان این نکوداشت است افزود: پروفسور اعوانی خود نیز از مفاخر برجسته سمنان و از چهره‌های ماندگار فلسفه در کشورمان است.